اجرای طرح «ضیافت الهی» بقاع متبركه فارس با نیت کمک به بیماران و نیازمندان
کد خبر: 3964426
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

اجرای طرح «ضیافت الهی» بقاع متبركه فارس با نیت کمک به بیماران و نیازمندان

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه طرح «ضیافت الهی» بقاع متبركه این استان در سال جاری همراه با رزمایش «ضیافت همدلی» انجام می‌شود، گفت: رویكرد این رزمایش توجه به بیماران كرونا و نیازمندان است، ضمن اینكه برپایی محافل جزءخوانی قرآن كریم و تفسیر آیات وحی نیز در دستور كار قرار دارد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، گفت: مطابق روال هر سال طرح «ضیافت الهی» از محل موقوفات در بقاع متبركه استان فارس برگزار می‌شود اما به‌دلیل وضعیت شیوع كرونا شیوه اجرای این طرح متفاوت خواهد بود.

وی افزود: طرح «ضیافت الهی» با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش از 25 فروردین تا 24 اردیبهشت‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

موسوی اظهار كرد: محافل جزء‌خوانی و تلاوت قرآن کریم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و از طریق گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات رسمی متعلق به بقاع متبرکه استان به اشتراک گذاشته می‌شود و عموم مردم می‌توانند ضمن در خانه ماندن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از شرکت در تجمع، در منازل خود از برکات معنوی این محافل بهره‌مند شوند. همچنین کانال «شمیم افق» به‌منظور تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

مدیركل اوقاف فارس تأكید كرد: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا استان فارس برگزاری مراسم و هرگونه تجمع در کلیه مناطق دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و تا زمان حاکم بودن این شرایط هیچ‌گونه مراسمی برگزار نخواهد شد.

به گفته وی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نظافت و ضدعفونی مستمر ضریح، شبستان‌ها، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن و محوطه‌ها و خیابان‌ها و معابر منتهی به بقاع متبرکه با همکاری مسئولان بهداشت، نیروهای بسیجی و جهادی در طی ماه مبارک صورت می‌گیرد.

موسوی همچنین از اجرای ویژه‌برنامه‌های تفسیر قرآن كریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز ویژه‌برنامه ماه مهمانی خدا بعد از نماز ظهر همراه با سخنرانی و جزء‌خوانی قرآن کریم كه سخنران آن آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس هستند، برگزار خواهد شد.

مدیركل اوقاف و امورخیریه فارس ادامه داد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان از حضور آیت‌الله سیداحمد فاطمی از اساتید مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم در برنامه‌های تفسیر ماه مبارک استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینكه امسال طرح ضیافت الهی همراه با ضیافت همدلی اجرا خواهد شد، گفت: به‌منظور نظارت و صیانت از اجرای نیات واقفان خیراندیش، جلوگیری از پراکندگی در اجرا و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد عواید حاصل از درآمد موقوفات مرتبط با نیات تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام ماه مبارک رمضان و با توجه به اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری مراسم‌ مزبور طرح «ضیافت همدلی» با رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در بین مجاوران بقاع متبرکه، سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر و... در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

موسوی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار کم‌برخوردار دانست و گفت: با توجه به آغاز موج چهارم شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم در حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه کلیه عواید موقوفات مرتبط با تعزیه و روضه‌خوانی و اطعام مرتبط با ماه مبارک رمضان در جهت تهیه بسته غذایی و پخت غذای گرم در مراکز درمانی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به مصرف خواهد رسید.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: در این طرح به‌دنبال تقویت بعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مساوات و صدقه و فراهم كردن زمینه مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت قرمز شهر شیراز و درگیری چهار بیمارستان شهیدچمران، حضرت علی‌اصغر(ع)، بیمارستان موقوفه نمازی و شهید فقیهی با مسئله ویروس کرونا و بیماری کووید 19 در ماه مبارک رمضان با هماهنگی این مراکز درمانی ان‌شاءالله ارزاق بیمارستانی جهت تهیه و توزیع افطاری ویژه بیماران و کادر درمان در اختیار این مراکز درمانی قرار خواهد گرفت.

موسوی بیان كرد: سبدهای ارزاق ماه مبارک رمضان سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته شامل اقلام اساسی و ضروری سبد غذایی خانوار است و هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، قند و چای، حبوبات، رب گوجه، ماکارونی و... می‌شود به نحوی که ارزش هر بسته سبد غذایی پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینكه طرح مذكور با مشارکت حداکثری خیرین، موقوفات و با استفاده از ظرفیت مراکز افق بقاع متبرکه و ستاد امور خیر استان در طول ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد، گفت: از جمله ویژگی‌هایی این طرح در ماه مبارک رمضان سال جاری توزیع با اولویت روستامحوری و با استفاده از ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha