برنامه‌های صداوسیمای کردستان رنگ‌ و‌ بوی رمضانی به خود می‌گیرد
کد خبر: 3963842
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

برنامه‌های صداوسیمای کردستان رنگ‌ و‌ بوی رمضانی به خود می‌گیرد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی کردستان رنگ‌و‌بوی معنوی بیشتر به خود گرفته و در تلاش است تا با پخش ویژه برنامه‌های خود زمینه‌ساز بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از فیوضات این ماه مبارک را فراهم کند.

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شبکه اصالت و فرهنگ کردستان در ایام ماه مبارک رمضان میزبان روزه‌داران کردستانی خواهد بود.

وی افزود: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی کردستان رنگ و بوی معنوی بیشتر به خود گرفته و در تلاش است تا با برگزاری ویژه برنامه‌های خود زمینه‌ساز بهره‌مندی هرچه بیشتر مخاطبان از فیوضات این ماه مبارک را فراهم کند.

مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز کردستان از اعلام برنامه‌های تهیه شده برای ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز در رمضان برنامه ضبط شده جزءخوانی قرآن سال‌های گذشته از شبکه استانی باز پخش خواهد شد.

وی افزود: دو ویژه برنامه «ئاسوی رەحمەت یا امید رحمت» قبل از اذان صبح و «نسیم رحمت» قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان از صدای مرکز کردستان پخش می‌شود.

عبدالملکی به برگزاری برنامه «ئاسوی رەحمەت یا امید رحمت» در 30 قسمت 90 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علی یونسی و گویندگی ستار ناصری به صورت زنده از صدای مرکز کردستان اشاره کرد و ادامه داد: آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان، مداحی و مناجات، گفتارهای با ارزش، ذکر و تسبیحات، اشعار ویژه رمضان، ادبیات رمضان، کرونا و رمضان و موسیقی مرتبط با ماه رمضان و تلفن و پیام‌های مخاطبان از آیتم‌های اجرایی این برنامه خواهد بود.

وی با اشاره به پخش ویژه برنامه «شنه‌ی ره‌حمەت یا نسیم رحمت» هر روز قبل از افطار به مدت 70 دقیقه افزود: در این برنامه آیتم‌های فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان‌های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و معرفی خیرین و اماکن متبرکه و مساجد، تعزیه در رمضان و ارتباط مردمی گنجانده شده است.

مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز کردستان افزود: هیوا بهروش و ندا نقیبی تهیه‌کنندگان این برنامه رمضانی هستند و آزاد پیرخضری و خاطره ارج به عنوان گویندگان این برنامه هستند.

وی به برنامه‌های سیمای مرکز کردستان اشاره و بیان کرد: همچنین دو ویژه برنامه «ئاسوی رەحمەت یا امید رحمت» قبل از اذان صبح و «بەربانگ یا افطار» قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان در سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

عبدالملکی اظهار کرد: برنامه سحرگاهی «ئاسوی رە‌حمەت یا امید رحمت» در 30 قسمت 45 دقیقە‌ای به تهیه‌کنندگی حسین برمکی به صورت زنده پخش خواهد شد، در این برنامه که با محتوا و مضمون عرفانی و معنوی تولید می‌شود بخش‌های مختلفی نظیر مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهایی نظیر دعای سحر، دعای روز و دعای ابو حمزه ثُمالی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عبادی مذهبی «به‌ربانگ یا افطاری» با بخش‌های بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت رمضان در استان کردستان است،افزود: برنامه به‌ربانگ از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب تا پایان ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان یادآور شد: در این برنامه به تهیه‌کنندگی مسعود کمالی، آیتم‌ها و گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه، کارشناسی مذهبی و تغذیه، مصاحبه و دف‌نوازی، معرفی آداب و رسوم این ماه و بیان پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان به تصویر کشیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha