كمک 168 میلیارد تومانی خیران فارس به عرصه سلامت
کد خبر: 3962219
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
در سال گذشته انجام شد؛

كمک 168 میلیارد تومانی خیران فارس به عرصه سلامت

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس از کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی خیرین عرصه سلامت استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد رشد 45 درصدی كمک نیک‌اندیشان به عرصه سلامت در استان بوده‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اكبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس امروز، 14 اسفندماه در جمع خبرنگاران از رشد 45 درصدی كمک نیک‌اندیشان استان به عرصه سلامت خبر داد و گفت: در سال گذشته نیک‌اندیشان عرصه سلامت فارس 168 میلیارد تومان به این عرصه كمک كردند.

وی افزود: در سال ۹۹ با امضای ۲۴۲ تفاهم‌نامه در حوزه‌های عمرانی، اهدای ملک و تجهیزات، امور حمایتی از بیماران نیازمند و وام‌های قرض‌الحسنه دانشجویی و سایر نیازهای حوزه سلامت شاهد این رشد بوده‌ایم.

رامجردی بیان کرد: از چند سال پیش به‌ همت خیرین حوزه سلامت فارس، ۱۸ اقامتگاه همراه بیماران در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه ساخته شد که در این بازه زمانی به بیش از ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت داده شد، همچنین اقامتگاه مرکزی همراه بیماران در کنار بیمارستان شهید دکتر فقیهی در حال ساخت است.

وی همچنین با اشاره به اجرای ۲۷ پروژه عمرانی به همت خیرین و بهره‌برداری از تعدادی از این پروژه‌ها در سال گذشته، گفت: تعدادی از این پروژه‌ها نیز در دست اجرا است که از جمله مهم ترین پروژه‌ها، نقاهتگاه «هاس پیس» در محوطه بیمارستان شهید دکتر چمران به‌عنوان نقاهتگاه بیماران مزمن استان برای مراقبت از بیمارانی است که در منزل قابل نگهداری نیستند و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به احداث چندین پروژه بهداشتی درمانی و در دست ساخت بودن دو بیمارستان جدید در شیراز به‌ همت خیرین، یکی دیگر از اقدامات مجمع خیرین تأمین سلامت فارس را ایجاد صندوق دانشجویی و پرداخت وام ضروری به دانشجویان و دستیاران برشمرد و گفت: در سال گذشته، به ۹۵ دانشجو، به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا شد.

رامجردی بیان كرد: با توجه به بحران کروناویروس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال، بیش از ۲۰۰ جلسه به‌صورت حضوری و مجازی در خصوص پیگیری اقدامات و دغدغه‌های خیرین در سال گذشته برگزار شد و ۷۰ خیر برگزیده سال نیز تقدیر شدند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نخستین مجمع خیرین تأمین سلامت كشور است كه در سال 1381 راه‌اندازی شد، افزود: بعد از راه‌اندازی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، در دیدار هیئت امنای مجمع با مقام معظم رهبری، ایشان این اقدام  فارس را مطلوب و پسندیده دانست و به وزیر وقت بهداشت توصیه کردند این کار بزرگ و ارزشمند در کل کشور انجام شود.

رامجردی با یادآوری جایگاه شیراز در عرصه تأمین سلامت در جنوب كشور گفت: بحمد الهی مردم استان فارس در كارهای نیز همواره پیش‌گام هستند به‌طوری كه حجم فعالیت خیرین تأمین سلامت استان فارس در صدر كشور قرار دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با یادآوری برخی از فعالیت‌های این مجموع، گفت: به‌دلیل وجود فعالیت‌های تخصصی، متنوع و بسیار پراکنده در حوزه سلامت، نیاز بود مرکزی ضمن کارشناسی این فعالیت‌ها و نیازها، موارد را بر اساس اولویت در اختیار خیرین و مردم قرار دهد و در تحقق نیت خیرین در نیازهای مورد تأیید سیستم سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، آنان را همراهی و حمایت کند که نقش مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این امر پررنگ است.

وی، دستاورد این تلاش‌ها را ایجاد بیش از دو هزار و 300 تخت بیمارستانی، به میزان قابل توجهی اقلام تجهیزاتی و ساخت صدها مرکز بهداشتی درمانی و پایگاه اورژانس از زمان راه‌اندازی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس تاکنون بیان کرد.

رامجردی در ادامه سخنان خود به فعالیت خیرین عرصه سلامت در ایام شیوع كرونا اشاره كرد و گفت: در سال ۹۹ با توجه به بحران کرونا و مشکلات به‌وجود آمده در سیستم سلامت کشور، خیرین استان علاوه بر حمایت‌های مستمر هر ساله، در موضوع کرونا نیز خوش درخشیدند، به‌طوری که  حجم کمک‌های خیرین بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ادامه داد: در روزهای نخست شیوع کرونا در استان، خیرین در خرید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی، تعمیرات و خرید قطعات دستگاه‌های سی تی اسکن، توسعه بخش‌های آی سی یو، تهیه و تولید بیش از صدها هزار اقلام مصرفی و حفاظتی در برابر این ویروس منحوس مشارکت داشتند و بار دیگر خیرین تأمین سلامت فارس در بحران کرونا نیز در کشور پیشرو بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه معرفی نیازها به خیرین اشاره كرد و گفت: سامانه معرفی نیازها به خیرین به‌ همت مجمع خیرین تأمین سلامت فارس راه‌اندازی شده که تاکنون یک هزار و ۹۶۲ مورد نیاز پس از اولویت‌بندی و تأیید دانشگاه در سامانه بارگذاری شده که خیرین در اقصی نقاط دنیا می‌توانند آن را مشاهده می‌کنند.

رامجردی بیان کرد: با توجه به اقدام مناسب خیرین در سال گذشته به‌ویژه در بحران کرونا، بیش از ۱۰ برنامه و گزارش خبری شبکه سراسری صدا و سیما و یکصد برنامه استانی مربوط به خیرین استان فارس پخش شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های این مجمع در سال جدید اشاره كرد و گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی رئیس دانشگاه و هیئت مدیره مجمع خیرین، پروژه‌های خیرین ساماندهی شود و امیدواریم بتوانیم برای ترویج بیش از پیش این کار خیر، همدلی بین مدیران حوزه سلامت و خیرین بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha