لزوم تبیین مصادیق روز با آموزه‌های قرآنی
کد خبر: 3958832
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

لزوم تبیین مصادیق روز با آموزه‌های قرآنی

عضو اتحادیه تشکل‌های انجمن‌های قرآن در گلستان با بیان اینکه آموزه‌های قرآن باید با مصادیق روز تبیین شود، گفت: با وجود پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف فرهنگی پزشکی و اجتماعی هنوز نتوانستیم راه حلی برای تبیین جدی و به روزرسانی قرآن برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

ارسالی چهارشنبه//آموزه‌های قرآن باید با مصادیق روز تبیین شودسید مرتضی حسینی واعظ، عضو اتحادیه تشکل‌های انجمن قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: مبانی قرآن که همان اصول دین است، برای افراد جامعه به صورت جدی و روزآمد تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن باید با مصادیق روز تبیین شود، بیان کرد: با وجود پیشرفت‌های مختلف در عرصه­‌های مختلف فرهنگی پزشکی و اجتماعی هنوز نتوانستیم راه حلی برای تبیین جدی و به روزرسانی قرآن برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

حسینی واعظ با بیان اینکه قرآن کتابی جامع و مفصل برای تمامی قرون است، گفت: قرآن حاوی جملات و کلماتی است که باید توسط اهل علم به درستی با نیاز روز جامعه تبیین شود و قابل استفاده برای مردم در سطوح مختلف باشد.

عضو اتحادیه تشکل‌های انجمن قرآن در گلستان به نام‌گذاری روز جهانی قرآن توسط آستان مقدس امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: این موضوع اتفاق خوب و مبارکی است اما نباید صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته باشد و عمل به آموزه­‌های قرآن باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

وی افزود: بهتر است در روز جهانی قرآن از  پیشکسوتان و فعالان قرآنی که در زمینه‌های مختلف قرآنی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر شود چون آنها بودند که زمینه رشد و توسعه و ترویج فرهنگ  قرآنی تلاش کرده و عرصه را برای دیگر فعالان باز کردند.  

حسینی واعظ با تأکید بر اینکه ما موظف هستیم از قرآن مهجوریت‌زدایی کنیم، افزود: اگر آموزه‌های قرآن را براساس مصادیق روز تبیین کنیم در این صورت قطعاً می‌توانیم بسیاری از معضلاتی که  امروز در سطح کشور وجود دارد را برطرف کنیم و این مشکلات امروز همگی به دلیل دوری از قرآن و عمل نکردن به آموزه‌های آن است.

انتهای پیام
captcha