کمک ۵ میلیارد ریالی نیک‌اندیشان شیراز به مرکز درمانی بیماران سرطانی
کد خبر: 3958376
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

کمک ۵ میلیارد ریالی نیک‌اندیشان شیراز به مرکز درمانی بیماران سرطانی

پنج میلیارد ریال با هدف تجهیز دومین بخش پیوند مغز استخوان، از سوی خیرین حوزه سلامت به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز اهدا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدحسین ورهرام، سرپرست مدیریت بیمارستان آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، امروز، 18 اسفندماه در جمع خبرنگاران از اهدای پنج میلیارد ریال از سوی نیک‌اندیشان به این مركز با هدف تجهیز دومین بخش پیوند مغز استخوان خبر داد.

وی افزود: این مبلغ از سوی خانواده نیکوکار سلامت مرحوم «عبدالرضا اشکبوسی» با هدف تأمین تجهیزات مورد نیاز دومین بخش پیوند مغز استخوان به این مرکز درمانی اهدا شده است.

ورهرام اضافه کرد: در حال حاضر پیوند اتولوگ سلول‌های بنیادی بیمار که از مغز استخوان فرد بیمار خارج می‌شود، در این بیمارستان انجام می‌شود و با اضافه شدن دومین بخش پیوند مغز استخوان، پیوند آلوژن که بیمار سلول‌های بنیادی را از یک اهداکننده دریافت خواهد کرد، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دومین بخش پیوند مغز استخوان با مشارکت صدیقه کریمی، نیک‌اندیش حوزه سلامت به یاد پدرش مرحوم قربانعلی کریمی ساخته شده است، افزود: اکنون با اهدای مبلغ پنج میلیارد ریال، تجهیز این بخش درمانی آغاز شده است.

ورهرام تأکید کرد: پیوند اتولوگ و آلوژن سلول‌های بنیادی می‌تواند درمان مؤثری برای افراد مبتلا به سرطان باشد و ساخت و تجهیز بخش پیوند مغز استخوان، گامی بزرگ در عرصه درمان و معالجه این بیماران به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha