افزایش ورود بیماران كووید 19 به بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 3957223
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

افزایش ورود بیماران كووید 19 به بیمارستان‌های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از افزایش ورود بیماران كووید 19 به بیمارستان‌های استان فارس خبر داد و این مسئله را ناشی از رعایت نكردن پروتكل‌های بهداشتی و بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 12 اسفندماه در دویست و هفتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت كووید 19 این دانشگاه از افزایش ورود بیماران كووید 19 به بیمارستان‌های استان فارس خبر داد و گفت: همچنین میزان مراجعه به مراكز درمان سرپایی كروناویروس هم در استان فارس افزایش یافته است.

وی این مسئله را نشان از افزایش سرعت ابتلا به این بیماری وانتقال آن در جامعه اعلام كرد و با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان، افزود: بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.

لطفی بیان كرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان، بحرانی دوباره را به همراه دارد و برای دستیابی به وضعیتی مناسب در استان، به همکاری و مشارکت کامل مردم در این زمینه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز یادآور شد: شدت سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورات بهداشتی بیشتر احساس مسئولیت کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن بیماران طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha