ضرورت به‌كارگیری اركان مدرسه برای تحقق سند تحول بنیادین
کد خبر: 3956938
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

ضرورت به‌كارگیری اركان مدرسه برای تحقق سند تحول بنیادین

معاون آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه تمامی اهداف دوره تحصیلی و برنامه‌های ما مبتنی بر ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است، گفت: جهت اجرای ساحت‌های 6 گانه تربیتی این سند به‌صورت متوازن و یكپارچه باید از اركان مدرسه بهره بگیریم.

به گزارش ایكنا از فارس، رسول قانونی،‌ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 11 اسفندماه در گفت‌وگوی بر خط با معاونان آموزشی آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین، تمام اهداف دوره تحصیلی و برنامه‌ریزی‌های آن را مبتنی بر ساحت‌های تربیتی این سند برشمرد.

وی افزود: جهت اجرای ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین به‌صورت متوازن و یكپارچه باید از اركان مدرسه بهره بگیریم كه بحمد الهی این مهم توسط مدیران مدارس به خصوص در ایام كرونا انجام شده است.

قانونی، نگاه غالب حوزه معاونت آموزشی 59  منطقه استان به رهبری آموزشی دوستانه و همراه با نفوذ شخصیتی دانست و گفت: در این حالت دبیران شرایط و فرایندها را بهتر می‌پذیرند و در اجرای برنامه‌ها توفیق بیشتری خواهیم داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در بعد روابط انسانی هم توجه به رفتار با احترام، خیرخواهانه و قاطعانه و در عین حال همراه با مسئله از تأكیدات ما در این عرصه است و تلاش می‌كنیم كه مدرسه به‌عنوان یك فضای اجتماعی هدفمند در قالب برنامه درسی مصوب و مکمل زنجیره‌ای از موقعیت‌ها را فراهم کند که در این راستا فعالیت‌های مختلفی هم صورت گرفته است.

وی بیان كرد: در حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی تلاش کرده‌ایم با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف و کارآمد توانایی دانش‌آموزان را در بهره‌گیری از شایستگی‌های پایه در موقعیت مختلف بالا ببریم و در بحث گروه‌های آموزشی تلاش سرگروه‌های آموزشی با یک برنامه‌ریزی مدون در تحقق اهداف تعیین شده بسیار عالی بوده است.

قانونی با تأكید بر اینكه کلاس درس را تنها مکان یادگیری نمی‌دانیم، گفت: مکان‌های یادگیری زیادی وجود دارد که باید در فرایند یاددهی، یادگیری به آن توجه کنیم از جمله پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی که در این زمینه هم در بعد ترویجی و هم در بعد رقابت‌های کشوری تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که نتایج آن در عملکرد بی‌نظیر دانش‌آموزان در کسب عناوین و رتبه‌های ممتاز کشوری در المپیادها و در رقابت‌های علمی و پژوهشی قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha