مسئله ولایت مختص به شیعه نیست
کد خبر: 3956764
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

مسئله ولایت مختص به شیعه نیست

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس با تأكید بر اینكه آموزه‌های امیرالمؤمنین(ع) را متناسب با شرایط امروز جامعه معرفی کنیم، گفت: موضوع نبوت و همچنین ولایت مسئله بشریت است و مختص به شیعه نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس امروز، 10 اسفندماه در مراسم تجلیل از مسئولان مراكز و واحدهای نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به فرمایشات حضرت امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر نوع تربیت و رفتار افراد در جامعه گفت: نیاز جامعه قرن ۲۱ است که آموزه‌های امیرالمؤمنین(ع) را متناسب با شرایط امروز جامعه معرفی کنیم تا اثرگذاری آن متوجه عموم شود.

وی تأکید کرد: معرفی تمام ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) به‌‌عنوان یک الگوی انسان کامل برای جوانان در شرایط حاضر بسیار مهم و ضروری است.

مقامی ادامه داد: موضوع نبوت و همچنین ولایت مسئله بشریت است و مختص به شیعه نیست، زیرا کارشناسان معتقدند حضرت علی(ع) اقیانوس آموزه‌‌های دینی، فضایل اخلاقی و علم الهی است که نام او در تاریخ انسانیت و بشریت حک‌ شده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: اگرچه بحران کرونا زندگی بسیاری از افراد را مختل کرده و هنوز ادامه دارد، اما در کنار آن متوجه شدیم لازم است قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم و بتوانیم دشواری‌‌های زندگی روزمره را مدیریت و از مشکلات به‌‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: بحران کرونا باعث شد بتوانیم از توانمندی ‌های درونی خود بیشتر آگاه شویم و با استفاده از فضای مجازی این بحران را به یک فرصت تبدیل کنیم و به بهانه شیوع کرونا، کلاس ‌های آموزشی را به کمک فضای مجازی برگزار و مشکلات را به‌ درستی مدیریت کنیم.

مقامی با تأكید بر اینکه امروزه نیاز است نسبت به آینده فرزندان بیشتر دغدغه‌مند شویم، زیرا زندگی مدرن بر پایه توانمندی و دانش علم بنا شده است، افزود: به‌همین دلیل ضرورت دارد با یک برنامه‌‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم برای آینده فرزندانمان برنامه‌‌ریزی دقیق‌‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha