تداوم توزیع واكسن كرونا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 3956753
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

تداوم توزیع واكسن كرونا در شهرستان‌های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تداوم توزیع واكسن كرونا در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و بر ضرورت نظارت بر روند این توزیع تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 10 اسفندماه در دویست و هفتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا در استان فارس از تداوم توزیع واكسن كرونا در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و بر ضرورت نظارت بر روند این توزیع تأكید كرد و از اعضای ستاد خواست تا به این مورد توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینكه واکسیناسیون برای هر فرد به‌صورت دو مرحله انجام می‌شود، افزود: در چند روز آینده مرحله دوم از فاز نخست واکسیناسیون برای گروه‌های مورد نظر که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، انجام می‌شود.

لطفی افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ طی روزهای اخیر را نگران‌کننده خواند و از مردم خواست تا با مشارکت در رعایت پروتکل‌ها، پرهیز از سهل‌انگاری و عادی‌انگاری در ایام پایانی سال، مانع شیوع کروناویروس شوند.

وی، جلب همکاری مردم در این ایام برای مشارکت در پایبندی به رعایت بهداشت را یک ضرورت برای کاهش آسیب‌های ناشی از موج جدید بیماری دانست و گفت: همزمانی بروز موج چهارم بیماری، ورود گونه جهش یافته و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، خطری جدی برای سلامت عمومی است که می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین با اشاره به روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، نحوه فعالیت این مراکز را بررسی کرد.

انتهای پیام
captcha