تجلی عظمت فرهنگی مردم شيراز در رزمایش علوی / توزيع 1465 بسته معیشتی میان ایتام
کد خبر: 3956098
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

تجلی عظمت فرهنگی مردم شيراز در رزمایش علوی / توزيع 1465 بسته معیشتی میان ایتام

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به اجرای رزمایش بزرگ علوی كه به‌منظور توزیع یك هزار 465 بسته معیشتی میان ایتام استان اجرا شده است، این اقدام را تجلی عظمت فرهنگی مردم شیراز و استان دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 6 اسفندماه در رزمایش بزرگ علوی كه به‌منظور توزیع یك هزار 465 بسته معیشتی میان ایتام استان به‌همت ستاد نماز جمعه شیراز برگزار شده بود، گفت: اجرای چنین رزمایشی نشان از مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه است.

وی خواستار تداوم اجرای این طرح در ماه مبارك رمضان پیش‌رو شد و آیاتی از قرآن كریم را در رابطه با انفاق و كمك به مستمندان و ایتام یادآور شد و افزود: طبق آیات قرآن كریم خداوند پیروزی را نصیب مؤمنان می‌كند و اجرای چنین برنامه‌هایی قطعاً زمینه‌ساز تحقق وعده خداوند برای دستیابی به پیروزی است.

آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود با اشاره به مشاركت اقشار مختلف مردم و نهادها و دستگاه‌های مختلف در دستگیری از نیازمندان در رزمایش‌های كمك به مستندان و ایتام گفت: در دین مبین اسلام تقسیم كار انجام شده است لذا همگان مسئول هستند.

امام جمعه شیراز اجرای رزمایش 1465 را نشان عظمت فرهنگی مردم شیراز و استان فارس دانست و گفت: البته یكسری مشكلات هم برای تأمین برخی از اقلام وجود دارد با این وجود یكسری افراد هستند كه خالصانه برای تهیه این اقلام ورود كرده و حتی راضی نیستند كه نامی از آن‌ها به میان آید.

وی در ادامه برخی از ویژگی‌های مسئول عادل در جامعه اسلامی را برشمرد و تأكید كرد: مسئول عادل جایگاه مناسبی در نزد خداوند دارد به‌طوری كه دعای او اجابت می‌شود.

آیت‌الله دژكام، یكی از بركات انقلاب اسلامی را مطالبه‌گری مردم از مسئولان دانست و گفت: اینكه امروز اقشار مختلف مردم می‌توانند نسبت به مسئولان مطالبه‌گری داشته و با آنان سخن گویند، یك ارزش به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه اقشار و نهادهای مختلفی در اجرای این رزمایش همكاری داشته‌اند، گفت: برای شركت در این رزمایش از یك 5 هزار بسته معیشتی كمك شده است.

وی با تصریح اینكه از ابتدای شیوع كرونا تاكنون به‌همت خیران و نهادهای مختلف بسته‌های معیشتی در مراحل مختلف میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان كرونا در سطح استان توزیع شده است، گفت: طی یك سال گذشته بیش از 2 و نیم میلیون بسته معیشتی در فارس توزیع شده است.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه توزیع بسته‌های معیشتی و كمك به نیازمندان همچنان ادامه دارد، گفت: این کمک‌ها در قالب سازماندهی قرارگاهی انجام شده است كه آمار بسیاری از حرکت‌های این‌چنینی که توسط گروه‌های مختلف انجام شده است را در اختیار نداریم.

انتهای پیام
captcha