فعالیت‌های قرآنی را به شكل مردمی پیش ببریم
کد خبر: 3955660
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

فعالیت‌های قرآنی را به شكل مردمی پیش ببریم

مسئول كانون قرآن دبیرخانه كانون‌های خدمت رضوی در فارس با تأكید بر اینكه باید فعالیت‌های قرآنی را به شكل مردمی پیش ببریم، گفت: اگر زمانی عامه مردم احساس كنند كه یك فعالیت قرآنی مربوط به فلان دستگاه یا نهاد و اداره است، ممكن است بعضاً استقبالی نكنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مجتبی غیب‌پرور، مسئول کانون قرآن دبیرخانه كانون‌های خدمت رضوی در استان فارس امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت این استان گفت: اگر دبیرخانه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در استان داریم باید این دبیرخانه نقش هماهنگ‌كننده فعالیت‌ها داشته باشد كه در آن ساز و كار اجرایی طرح‌ها را تسهیل می‌كند.

وی با بیان اینكه هر فعالیت قرآنی فارغ از اینكه متعلق به كدام نهاد و دستگاه است، مقدس است و هر كاری كه بتوانیم برای تبلیغ و معرفی آن انجام می‌دهیم، گفت: برای اینكه بتوانیم فعالیت‌های قرآن و عترت را جهت اجرا تسهیل كنیم نیاز به دبیرخانه دائمی داریم.

غیب‌پرور با تأكید بر اینكه باید فعالیت‌های قرآنی را به شكل مردمی پیش ببریم، گفت: اگر زمانی عامه مردم احساس كنند كه یك فعالیت قرآنی مربوط به فلان دستگاه یا نهاد و اداره است، ممكن است بعضاً استقبالی نكنند در صورتی كه سالیان سال مساجد، تكایا و جلسات خانگی مركز آموزش قرآن به عامه مردم بوده است.

مسئول كانون قرآن دبیرخانه كانون‌های خدمت رضوی در فارس ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های قرآنی مردمی مربوط به جلسات خانگی و مساجد است بنابراین هرچقدر كه بتوانیم این نوع فعالیت‌ها را مردمی برگزار كنیم، بیشتر جواب خواهیم گرفت.

وی در ادامه به اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» با محوریت اعتاب مقدسه و به‌منظور آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن كریم اشاره كرد و گفت: یكی از ملزومات اجرای این طرح شناسایی مربیان قرآن خبره است كه دستگاه‌های مختلفی مربیان آموزش دیده‌ای دارند كه اكنون بازنشسته شده‌اند و می‌توان از ظرفیت آنان در این طرح استفاده كرد.

غیب‌پرور همچنین به اجرای مسابقه قرآنی شكوفه‌های احمدی طی سال‌های گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: این طرح هم‌اكنون مقداری كم‌رنگ شده است در صورتی كه طرح بسیار فاخر و خوبی است زیرا كودكان در سنین كم آمادگی پذیرش آموزش‌های قرآنی را دارند و این آموزش‌ها هم پایدار است ولی متأسفانه كسی متولی آموزش قرآن به كودكان زیر سن مدرسه نیست.

مسئول كانون قرآن دبیرخانه كانون‌های خدمت رضوی در فارس گفت: طرح‌های مهدالرضا، شباب‌الرضا، نورالثقلین و غیره می‌توانند در امتداد هم باشند و خوب است كه برای كودكان هم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha