كرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های فارس راه‌اندازی شوند
کد خبر: 3955423
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

كرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های فارس راه‌اندازی شوند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس خواستار راه‌اندازی كرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان به‌منظور ایجاد و تقویت روحیه پرسشگری میان دانشجویان شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان فارس امروز، 3 اسفندماه در جمع كاركنان این نهاد خواستار راه‌اندازی كرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان به‌منظور ایجاد و تقویت روحیه پرسشگری میان دانشجویان شد و گفت: روحیه پرسشگری با هدف تولید فكر باید در میان دانشجویان ایجاد شود.

وی، ارتقای بینش سیاسی و مذهبی را یكی از رسالت‌ها و اولویت‌های كلان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: به‌منظور تحقق این هدف باید برنامه‌های مختلفی جهت تقویت روحیه پرسشگری و تولید فكر در مجامع دانشگاهی اجرا كنیم.

مقامی، یكی از راهكارهای تقویت روحیه پرسشگری در میان دانشجویان را برپایی كرسی‌های آزاداندیشی دانست و گفت: نخستین اقدام برای رسیدن به این هدف، تقویت روش تفکر در بین دانشجویان است تا بتوانیم با استفاده از ابزارهای موجود برای رسیدن به ارتقای بینش سیاسی و مذهبی گام برداریم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس اجرای حلقه‌های پیوسته مدل مفهومی را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد معرفی كرد و گفت: در حلقه نخست، رسالت مرکز؛ حلقه دوم، هویت مرکز و در حلقه سوم، واحدهای مکمل مرکز قرار دارد که هر کدام تکمیل ‌کننده یکدیگر هستند.

وی اضافه كرد: حلقه چهارم، جبهه فرهنگی نزدیک مرکز (واحدهای نهاد)؛ حلقه پنجم، جبهه فرهنگی میانه نسبت به مرکز (دانشگاه علوم پزشکی)؛ حلقه ششم، جبهه فرهنگی دور از مرکز (گروه مؤسسات بهار نکو) و در نهایت فعالیت جبهه‌‌های فرهنگی که در مراکزی مانند ادارات، مؤسسات، مراکز و نهادهای وابسته به ادارات فعالیت می‌‌کنند.

مقامی تأكید كرد: باید برای انجام و اجرای این مهم، به دو اصل رسالت فعالیت در مراکز نهاد و شناسایی از ظرفیت‌‌های آن‌ها بیشتر توجه شود، زیرا چنانچه هرکدام از مسئولان بتوانند رسالت فعالیتی خود را تعریف کنند، می‌‌توانیم با شناسایی دقیق و هدفمند و همچنین با استفاده از ظرفیت‌‌های یکدیگر، رسالت نهاد را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
captcha