درآمدی که کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد / مؤسسات قرآن خسارت زیادی از کرونا دیده‌اند
کد خبر: 3954977
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

درآمدی که کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد / مؤسسات قرآن خسارت زیادی از کرونا دیده‌اند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همه ساله شاهد این هستیم که یکی از سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی و جلوگیری از ورشکستگی صنایع مختلف، حمایت‌های مالی گسترده از آن‌هاست، اما متأسفانه سهم تشکل‌های فرهنگی و دینی در این زمینه بسیار ناچیز است.

درآمدی که کفاف هزینه ها را نمی‌دهد/ موسسات قرآنی خسارت زیادی از کرونا دیده‌اندحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: طی یک سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، متأسفانه آسیب‌های جدی به بسیاری از نهادهای مردمی مخاطب‌محور وارد شد که در این میان، شاید بتوان گفت سهم خسارت وارد شده به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی بیش از دیگر نهادهاست.

وی افزود: دلیل این امر نیز این است مؤسسات قرآن از یک طرف عمدتاً در اماکن استیجاری فعالیت می‌کنند و کمتر مؤسسه‌ای وجود دارد که دغدغه مکان برای فعالیت خود نداشته باشد و از سویی دیگر نحوه فعالیت آن‌ها به‌گونه‌ای است که حداقل درآمدی که از محل دریافت شهریه از قرآن‌آموزان و یا اعتبارات حمایتی دستگاه‌های دولتی به‌دست می‌آورند به سختی کفاف امور روزمره مؤسسه و حق‌الزحمه اساتید و مربیان را می‌دهد.‌

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شیوع کرونا در یک سال گذشته، بسیاری از این مؤسسات را با چالش جدی مواجه کرده است و موجب تعطیلی برخی از مؤسسات و یا نقل مکان به اماکن بسیار ضعیف‌تر شده است.

سلمانی ادامه داد: اگرچه بسیاری از این مؤسسات دست از تلاش و پشتکار برنداشته و ادامه فعالیت خود را در فضای مجازی دنبال می‌کنند، اما این فعالیت‌ها به حل مشکلات مالی مؤسسات کمک چندانی نمی‌کند. قطعاً عدم توجه به این مسئله از ناحیه مسئولان، این مراکز را با خطر جدی مواجه می‌کند و انگیزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را روز به روز کاهش می‌دهد.

وی افزود: ما همه ساله شاهد این هستیم که یکی از سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی و جلوگیری از ورشکستگی صنایع مختلف، حمایت‌های مالی گسترده از آن‌ها در قالب وام‌های بلاعوض و یا کم‌بهره و روش‌های مختلف دیگر است، اما متأسفانه سهم تشکل‌های فرهنگی و دینی در این زمینه بسیار ناچیز است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر که بودجه عملیاتی کشور برای سال آینده پی‌ریزی می‌شود، از مسئولان انتظار می‌رود توجه جدی به مقوله فرهنگ به‌ویژه فرهنگ دینی و قرآنی داشته باشند و حمایت از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی را که در خط مقدم جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنند، مورد توجه جدی قرار دهند.

سلمانی یادآور شد: مؤسسات قرآنی مردمی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در ترویج فرهنگ قرآنی و رفع آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف دارند که اگر مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند، به درستی در این زمینه ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha