مؤسسات قرآنی از اجرای مقررات سخت و خشک خودداری کنند
کد خبر: 3954413
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

مؤسسات قرآنی از اجرای مقررات سخت و خشک خودداری کنند

حافظ کل قرآن الیگودرزی با تاکید بر لزوم پرهیز مؤسسات قرآنی از اجرای مقررات سخت و خشک در کلاس‎های قرآنی گفت: مسئولان باید برای جامعه قرآنی ارزش و بها قائل باشند تا نسل جوان جامعه به‌ سمت قرآن گرایش پیدا کند.

اکرم بهلولیاکرم بهلولی، حافظ کل قرآن کریم شهرستان ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با نحوه حافظ شدن خود، گفت: در سال ۱۳۶۹ در شهرستان الیگودرز متولد شدم و در سال ۸۶ حفظ قرآن را زیر نظر مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز با مدیریت مهتاب سیاه‌تیری شروع کردم و در سه سال موفق به حفظ ۱۵ جزء شدم و در طول یک سال هم موفق به حفظ پانزده جزء دوم قرآن شدم.

وی از خدمات مخلصانه و بدون چشم‌داشت مهتاب سیاه‌تیری، مسئول مؤسسه قرآنی نورالثقلین الیگودرز قدردانی کرد و افزود: این بانوی قرآنی نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای یادگیری قرآن در قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی دارد به‌نحوی ‎که حتی برای گرفتن شهریه از قرآن‌آموزان اصراری ندارد و هر وقت هم کتاب قرآن و یا وسیله‌ای مورد احتیاج قرآن‌آموزان است بدون هیچ هزینه‌ای آن را در اختیار قران‌آموزان قرار می‎دهد.

این حافظ قرآن الیگودرزی که در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با قرآن است، با اشاره به سختی‎های حفظ قرآن، نقش خانواده در حافظ شدن خود را مهم دانست و اضافه کرد: خانواده در این مسیر مشوق من بودند و من را تشویق می‎کردند که حفظ قرآن را ادامه دهم.


بیشتر بخوانید:


این بانوی قرآنی با بیان اینکه از میان آیات قرآن به آیه ۴۴ سوره غافر با این مضمون «فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ» انس و الفت بیشتری دارم و این آیه را در اکثر اوقات با خودم زمزمه می‎کنم، ادامه داد: اینکه خدای متعال در این آیه از ما خواسته است «كار خود را به خدا بسپاریم چراکه خدا به [حال] بندگان [خود] بيناست»، به من انگیزه می‎دهد و استرس و نگرانی را از من دور می‏‌سازد.

وی عامل بودن به تک‌تک آیات قرآن را آرزوی قرآنی خود ذکر کرد و در توصیه به افرادی که به تازگی به عرصه حفظ قرآن وارد شده‌اند، گفت: قرآن نوعی عشق‌بازی با خداست وقتی ما آیات قرآن را حفظ می‎کنیم و آنها را بر زبان می‎آوریم انگار با خدای خود حرف می‎زنیم و این بهترین روش برای ارتباط برقرار کردن با خداوند متعال است.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه حضورم در کلاس‎های حفظ قرآن و مؤسسه قرآنی نورالثقلین لحظات خوشایند و خاطره‌انگیزی را برای من رقم زد، افزود: روی آوردن به قرآن باعث می‎شود انسان بسیاری از کارها و اعمال که مورد رضایت خداوند نیست را کنار بگذارد و اخلاق و رفتارش نیز متحول شود.

بهلولی به مهجوریت قرآن اشاره کرد و گفت: امروز سرگرمی‎ها و کلاس‎های هنری بسیار چشمگیر شده و اکثر افراد علاقمند هستند به سمت کلاس‎های هنری بروند و حتی برخی از حافظان قرآن نیز دیگر روی تثبیت حفظ کار نمی‎کنند.

وی دلیل بی‎انگیزه بودن افراد به حفظ قرآن را در این دانست که مسئولان همانند سایر هنرمندان و نخبگان علمی و ورزشی و هنری برای حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی اهمیت قائل نمی‎شوند و در پاره‌ای از مواقع حتی پایین بودن سطح و ارزش مادی جوایزی که به برگزیدگان مسابقات قرآنی اختصاص داده می‎‏شود انگیزه را از فعالان قرآنی سلب می‎کند.

وی با بیان اینکه کلاس‎های قرآنی نباید مقررات سخت و خشک داشته باشد بلکه باید اختیاری باشد، اظهار کرد: لازم است مدیران قرآنی و فرهنگی برای جامعه قرآنی نیز ارزش و بها قائل باشند تا نسل نوجوان و جوان جامعه به‌ سمت قرآن گرایش پیدا کنند و در آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان از روش‌های نو و به روز استفاده شود.

بهلولی تاکنون در مسابقات زیادی شرکت کرده و موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی و یک رتبه کشوری نیز شده است که از جمله آنها می‎توان به کسب رتبه برتر کشوری مسابقات ترنم وحی، کسب رتبه اول در مرحله شهرستانی و استانی در مسابقات اوقاف و امور خیریه، مُدهامتان، دارالقرآن امام علی(ع)، بسیج، ورزش و جوانان و دانش‎آموزی و دانشجویی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha