تشییع شهدای گمنام؛ احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3954310
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱

تشییع شهدای گمنام؛ احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: تشییع شهدای گمنام در شهر‌های مختلف موجب احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم می‌شود و امروز وظیفه داریم پیام شهدا که همان جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی است را به نسل جوان انتقال دهیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر روز گذشته، 27 بهمن در نشست هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در نیم‌ور از توابع شهرستان محلات گفت: شهدای گمنام از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب هستند که مقتدرانه راه و مکتب اهل‌بیت(ع) را طی کردند.

وی شهدای انقلاب اسلامی را از بزرگترین رهروان راستین مکتب عاشورا دانست و بیان کرد: شهدا بزرگترین سرمایه موجود در نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند و می‌توانند تحول‌آفرین باشند. تشییع شهدای گمنام در شهرهای مختلف موجب احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم می‌شود و امروز وظیفه داریم پیام شهدا که همان جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی است را به نسل جوان انتقال دهیم.

کریمی ادامه داد: تداوم فرهنگ تعهد، تخصص، اخلاص، ایثار و شهادت باعث شده در طول 42 سال دستاوردهای خوبی را در کشور شاهد باشیم و امروز وظیفه داریم این فرهنگ ارزشی را در ابعاد مختلف تقویت و نشر دهیم. ملت ایران در طول سال‌های گذشته با حضور معنادار خود در صحنه‌های مختلف نشان داده‌ است از رهروان واقعی شهدا هستند و راه آنان را با اقتدار ادامه خواهند داد.

وی گفت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده از ۵ شهید گمنام یک شهید در شهر نیم‌ور محلات تشییع و خاک‌سپاری می‌شود. همچنین رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین اصل برنامه‌هاست که در سایر شهرستان‌های استان همچون ساوه، اراک و داودآباد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسین رضایی، فرمانده سپاه ناحیه محلات، با اشاره به اینکه مجاهدت شهدا زمینه ماندگاری و بقای انقلاب را فراهم کرده است، اظهار کرد: شهدا با رفتار و عملکرد خود ثابت کردند تنها راه پیروزی بر دشمنان ایستادگی، مقاومت و تعهد به ارزش‌هاست و ورود شهدا به هر شهری موجب احیای ارزش‌ها و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان در طی این سال ها از شگردهای مختلفی برای ضربه زدن به اعتقادات ملت ایران و به فراموشی سپردن فرهنگ ایثار و شهادت داشتند که به موجب هدایت‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران ناکام ماندند و در تمام راهبردها با شکست جدی روبه رو شده‌اند.

رضایی با اشاره به تشییع و خاک‌سپاری شهید گمنام در شهر نیم‌ور، بیان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای عزیز یک ضرورت محسوب می‌شود که باید در ابعاد مختلف به خوبی انجام شود و ما امروز در قبال این مسئله یک رسالت زینبی(س) بر عهده داریم که نباید از آن غافل شویم. مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید گمنام روز شنبه، 9 اسفند همراه با رژه موتوری به سمت پارک گلستان نیم‌ور انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha