عبودیت؛ نخستین ویژگی منتظران
کد خبر: 3953571
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد:

عبودیت؛ نخستین ویژگی منتظران

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز نخستین ویژگی منتظران را بندگی دانست و گفت: از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) این است که به وظایف بندگی به خوبی عمل کنند همچنان که یاران سیدالشهدا(ع) این‌چنین بودند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز شب گذشته، 23 بهمن‌ در جمع نمازگزاران اصحاب مسجدالرجا شیراز با اشاره به آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا...؛ در حقیقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و مى‏‌گویند هان بیم مدارید و غمگین مباشید...»، گفت: این آیه طبق گفته مفسرین و علما آیه مهدوی نیز به شمار می‌رود، از این‌رو منتظران حضرت ولیعصر(عج) باید به این آیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینكه نخستین ویژگی‌ منتظران حضرت بندگی است، افزود: از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) این است که به وظایف بندگی به خوبی عمل کنند همچنان که یاران سیدالشهدا(ع) این‌چنین بودند.

حدائق بیان كرد: خداوند در این آیه پندهایی را به مسلمانان بیان می‌فرماید که برای اقشار مختلف مردم مفید است؛ اینکه می‌گویند قرآن کتابی جهانی و جاودانی است به همین دلیل است. قرآن کریم برای هر روز بشریت برنامه دارد، انسان روزانه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که اگر ایمان به خداوند داشته باشد قطعاً بر مشکلات فائق خواهد آمد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: هرکس در هر زمانه‌ای به دستور خداوند عمل کند، قطعاً به موفقیت دست پیدا خواهد کرد اما اگر کسی از آنان سرپیچی کند قطعا چوب آن را خواهد خورد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای مردم اگر می‌خواهید به رستگاری برسید، بگویید پروردگار ما الله است، در جامعه امروز مشاهده می‌کنیم که برخی افراد به خاطر مقام و جایگاه خود در شرایطی سکوت می‌کنند در حالی که ویژگی انسان مؤمن اعتقاد و باور قوی است.

حدائق، استقامت در مسیر عقیده را رمز پیروزی انسان مؤمن دانست و گفت: باید به اعتقاد خود ثابت قدم باشیم، نباید ترس از دشمن و از دست رفتن مال داشته باشیم، پیامبر اکرم(ص) نیز در صدر اسلام از سوی قریش با مشکلات اقتصادی دشواری روبه‌رو شدند، اما با این تحریم سخت باز هم ایستادگی کردند و پس از سه سال تحریم شکسته شد و مشرکین قریش نیز شکست خوردند.

مسئول قرارگاه عمار منصوریه با بیان اینکه کار دشمن دشمنی و عناد است، اضافه كرد: دشمن در صدد از بین بردن اعتقادات است، اما اگر بر سر اعتقاد خود بایستیم و پایبند باشیم قطعا دشمن را شکست می‌دهیم، البته تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی دشوار است، اما خداوند می‌فرماید اگر اعتقاد دارید که مسیر صحیح است پای آن بمایند.

وی در خصوص انقلاب اسلامی نیز گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 42 سال نشان داد که ملت ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها به‌خوبی پای اعتقادات خود ایستادگی کردند، همچنین پیروزی در دفاع مقدس نیز نتیجه ماندن پای اعتقادات بود.

حدائق تأکید كرد: اگر انسان در مسیر خود استقامت کند، نتیجه خواهد گرفت، اینکه برخی مسئولان آمریکایی می‌گویند دیگر تحریم بر ایران اثر ندارد نتیجه ایستادگی ملت ایران است، استقامت و ایستادگی ملت ایران تحریم‌ها را شکست می‌دهد و دشمن را به زانو در می‌آورد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز اظهار كرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که به اوامر و نواهی خدا عمل می‌کنند، ملائکه بر آنان نازل می‌شود و وظیفه آنان این است که به انسان بشارت می‌دهند پس ترس را از خود دور کنیم.

وی یادآور شد: امروز مشاهده می‌کنیم که وقتی یک افسر عالی رتبه آمریکایی به دستان سربازان جمهوری اسلامی اسیر می‌شود خود را خیس می‌کند، اما جمهوری اسلامی به برکت اهل بیت(ع) و ایستادگی مردم خود نشان داد که هیچ ترسی از ابرقدرت‌ها ندارد چراکه پای اعتقاد خود ایستاده است.

مدیر قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز تصریح کرد: همچنین خداوند نیز در ادامه آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید، حزن و اندوه مربوط به گذشته است از این‌رو نباید به آن توجه کرد، لذا انسانی که با خداوند معامله کرده است نباید حزن و اندوه داشته باشد، همچنین اگر کار خیری کردید نباید حزن و اندوه داشته باشید و اگر فردی بعد از انجام کار خیر پشیمان شود باید در نیت و اعتقاد خود شک کند که برای خدا نبوده است؛ خداوند در پایان آیه به وعده و بشارت الهی در بهشت اشاره کرده است.

انتهای پیام
captcha