حماسه ۲۲ بهمن پیرو درس‌های مکتب عاشورا بود
کد خبر: 3953109
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

حماسه ۲۲ بهمن پیرو درس‌های مکتب عاشورا بود

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: حماسه ۲۲ بهمن، حماسه دفاع از ولایت و پیرو درس‌های مکتب عاشورا بود.

حماسه ۲۲ بهمن پیرو درس‌های مکتب عاشورا بودحجت‌الاسلام و المسلمین محمدامین میکائیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: حماسه ۲۲ بهمن‌ماه، حماسه دفاع از ولایت و پیرو درس‌های مکتب عاشورا بود.

وی بیان کرد: ملت تاریخ‌ساز ایران اسلامی با بهره‌مندی از معارف غنی قرآن کریم و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت و رهبری حکیمانه امام راحل در بهمن ۵۷ نشان داد که پیرو درس‌های مکتب عاشورا است و با فریاد‌های «هیهات من الذله» مسیری نورانی را برای بشریت نشان داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: در طول چهل سال گام اول انقلاب اسلامی شاهد بروز قدرتی بی‌بدیل در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم که در همه مسائل و رویداد‌های سیاسی دخیل بوده و اینک در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دومین سال تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای حرکت توفنده و الهام‌بخش خود را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام میکائیلی، اظهار کرد: زمانی که ملت ولایی ایران احساس کردند جماعتی برای هدف قرار دادن جایگاه ولایت به میدان آمدند، به صحنه آمدند و حماسه‌ای همانند حماسه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را آفریدند.

وی با اشاره به طنین انداز شدن شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» در سراسر ایران، خاطر نشان کرد: مردم این شعار را از کسی نیاموخته بودند و برخاسته از جان بود، فلذا همانگونه که فاطمه می‌دانست اگر یک علی و یک فاطمه در دنیا باشد، این فاطمه است که پیشمرگ علی و پیشمرگ، ولی می‌شود، ملت بزرگ ایران روح ولایت‌پذیری فاطمه زهرا(س) را لمس کردند.

مدرس دانشگاه، بیان کرد: قدرت‌های پوشالی مادی دنیا به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار مات و حیران از اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی هستند و این انقلاب اسلامی ایران است که برای مدیریت جهان و هدایت و سعادت آحاد بشریت طرح و گفتمان و برنامه توحیدی دارد و هیچ تهدید نظامی، امنیتی، اقتصادی و رسانه‌ای نمی‌تواند خللی در روند رشد و شکوفایی ایران اسلامی تاثیرگزار باشد.

حجت‌الاسلام میکائیلی، تاکید کرد: انقلاب اسلامی از اساس بر مبنای امامی الهی بنیانگزاری شده و تمام خوبی‌ها و قدرت‌هایی که در یک انسان می‌تواند باشد، در وجود امام خمینی(ره) تجلی پیدا کرده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و در شرایط خطیر کنونی که جبهه دشمن با تحریم و جنگ اقتصادی همه جانبه سعی در ناامیدی، استیصال و تسلیم ملت ایران در برابر منویات و خواسته‌‎های شیطانی خود دارد، بی‌تردید مانند دوران سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، تبعیت از ولایت‌فقیه، نسخه سربلندی و عبور ایران و ایرانی از چالش امروز فراروی کشور بوده و غلبه قطعی جبهه انقلاب بر دشمن در این کارزار راهبردی را نوید می‌دهد.

وی این دوران طلایی ایران را که در ایجاد تحولی عظیم در بر هم زدن معادلات سیاسی قدرت‌های جهان در منطقه خاورمیانه و دنیا نقش اساسی داشت، نقطه عطفی در تاریخ معاصر دانست و گفت: در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران چنین حرکت عظیمی به رهبری روحانیت که توانسته باشد با آگاهی‌بخشی به مردم یک ملت و با ایجاد اتحاد و همدلی در برابر زورگویی‌های ظالمان و مستکبرین تا پای جان بایستد و برای به دست آوردن آزادی و مطالبه حق و حقوق انسانی خویش تا مرز شهادت پایداری کند، سراغ نداریم.

این مدرس دانشگاه، اظهار کرد: تمامی دستاورد‌های انقلاب اسلامی از برکت خون شهیدان کشورمان است که در راه مبارزه حق علیه باطل و دفاع از ارزش‌های انسانی و پیکار با استکبار جهانی از خون خود گذشتند تا نسل آینده این مرز و بوم اختیار کشور و زمام امور مملکت خویش را بر عهده بگیرند و در سایه رهنمودها، ولی فقیه و پیروی از دستورات رهبری نظام عزت، اقتدار، سربلندی، موفقیت، شکوفایی و پیشرفت همه جانبه کشور را رقم بزنند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha