ابتلای 171725 نفر به كرونا در فارس تاكنون
کد خبر: 3952934
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷

ابتلای 171725 نفر به كرونا در فارس تاكنون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، شمار مبتلایان به كروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاكنون را 171 هزار و 725 نفر اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 20 بهمن در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۰۴هزار و ۳۰۵ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۹هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱هزار و ۶۰۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یك‌هزار و ۸۲۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۱هزار و ۷۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۷۴مورد اعلام کرد و از بهبودی ۱۶۴هزار و ۷۶۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با این هشدار که این ویروس خطرناک در جامعه در حال انتشار و چرخش است، به افزایش تعداد آمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، اشاره کرد و گفت: هرگونه ساده‌انگاری و بی‌توجهی، موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه می‌شود.

همتی از مردم خواست با حساسیت بیشتر نسبت به رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌های و دورهمی‌های خانوادگی همکاری داشته تا بتوان کنترل بیشتری بر این بیماری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha