مادران شهدا و بانوان جانباز در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند
کد خبر: 3952632
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

مادران شهدا و بانوان جانباز در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

طی مراسمی در کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز آذربایجان غربی بیش از ۱۲٠ نفر از مادران شهدا، بانوان جانباز و آزاده سطح استان تجلیل شدند.

ارسالی امروز | تجلیل از ۱۲٠ نفر مادر شهید، بانوان جانباز و آزاده آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۹ بهمن‌ماه در کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز و تجلیل و تکریم از مادران شهدا و بانوان جانباز و آزاده استان، اظهار کرد: در دین اسلام شهید و مقام شهید بسیار والا بوده و معصومین(ع) با شهادت از دنیا رفتند حتی در نقل‌ها آمده که پیامبر(ص) به شهادت رسیده و بنابر روایات، امام زمان(عج) بعد از ظهور و قیام با شهادت از دنیا خواهد رفت. 

وی افزود: اگر در سیره و زندگی امام علی(ع) دقت کنیم متوجه می‌شویم که به‌ خاطر شهادت زندگی کردند و همیشه به شهادت امیدوار بودند، و این حضرت فرمودند که اگر امید به شهادت نبود مرکب را سوار و از شما دور می‌شدم و تا زمانی که بادهای شمال و جنوب در حال وزیدن است، نمی‌آمدم. 

حجت‌الاسلام‌ قریشی بیان کرد: امام علی(ع)، مسئولیت و خلافت را به خاطر شهادت پذیرفت که نشان‌دهنده جایگاه ویژه این امر است و شهدا به مقام بلند و عظیم رسیده‌اند. پیامبر(ص) فرمودند که هرکس بهشت برود هیچ وقت آرزو نمی‌کند به دنیا بازگردد غیر از شهید که آماده می‌شود به دنیا برگردد و بارها به شهادت برسد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، ادامه داد: نبی خدا(ص) می‌فرمایند من آماده‌ام بارها زنده شوم و بارها به شهادت برسم که نشان می‌دهد این جایگاه به‌قدری بالا است که معصومین(ع) آن را آرزو و خداوند اجابت کرده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: خانواده شهدا باید مطمئن باشند که شهیدان اولین اشخاصی هستند که وارد بهشت می‌شوند و اول نزدیکان مادران و پدران خود را شفاعت خواهند کرد و باید خانواده‌های این عزیزان بیش از سایر افراد با آن‌ها با ادامه مسیر، آرمان و اهدافشان، ارتباط برقرار کنند.

مهدی فعال، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: از مجموع ۱۰ هزار پرونده شهید آذربایجان‌غربی، امروز از بیش از ۱۲٠ نفر مادر شهید، بانوان جانباز و آزاده سطح استان تقدیر به‌عمل می‌آید. 

وی افزود: در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی و با گذشت ۴۰ سال از دفاع مقدس، دشمنان نظام با انواع توطئه و دسیسه‌چینی سعی در تخریب این نظام مقدس داشتند که با رهبری و تدابیر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا، ایثارگران و خانواده‌هایشان این دسیسه‌ها خنثی شده است. 

فعال بیان کرد: در زمینه معرفی و تبیین اهداف و آرمان‌های شهدا، متأسفانه فعالیت‌های هنری زیادی صورت نگرفته که باید انجام شود، بخشی از آثار و اسناد شهدا جمع آوری و رونمایی شد که جمع‌آوری اسناد بر عهده بنیاد و اجرای آن باید از سوی هنرمندان بخش‌های مربوطه اجرا و محقق شود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: در استان، حدود سه هزار مادر شهید، سه هزار و ۲۰۰ همسر شهید و ۳۵۰ همسر جانباز ۷۰ درصد وجود دارد که از صبر و شکیبایی این عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا آن‌ها با صبوری خود نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و استان ما ۶۸۷ بانوی شهیده تقدیم اسلام کرده است.

انتهای پیام
captcha