آغاز پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن فارس بعد از 2 سال
کد خبر: 3951785
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
پیگیری‌های ایكنا نتیجه داد؛

آغاز پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن فارس بعد از 2 سال

بعد از پیگیری‌های خبرگزاری ایكنا مبنی بر عدم پرداخت حق‌الزحمه مربیان طرح ملی حفظ قرآن اوقاف در فارس، خبرها حاكی از آن است كه روند پرداخت حق‌الزحمه این افراد از هفته جاری آغاز شده است.

در ماه گذشته بود كه درخواستی از سوی برخی از مربیان حفظ قرآن اوقاف در استان فارس به خبرنگار ایكنای فارس ارسال شد كه در آن از عدم پرداخت حق‌الزحمه این مربیان بعد از گذشت دو سال خبر داد.

بعد از آن خبرنگار ايكنا پیگیری‌های متعددی از مسئولان اوقاف انجام داد و در تاریخ 24 دی‌ماه سال جاری و در گزارشی با عنوان «از گلایه مربیان حفظ قرآن اوقاف تا پاسخگویی مسئولان/ حق‌الزحمه‌ها را پرداخت می‌كنیم» به این موضوع پرداخت و البته مسئولان اوقاف هم همكاری خوبی در این زمینه داشتند و در همان زمان قول مساعد دادند كه حق‌الزحمه‌ها را پرداخت می‌كنند.

امروز و در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، خبری خوش و فرخنده رسید و یكی از مربیان قرآن در پیامی ضمن قدردانی از پیگیری ایکنا، از دریافت حق‌الزحمه‌اش بعد از گذشت 2 سال خبر داد و در آن دعای خیر فراوانی به‌خاطر دفاع از حق مظلوم كرد كه این مسئله هم مایه شادی فراوان و هم ایجاد انگیزه مضاعف برای خبرنگاران قرآنی می‌شود.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: حق‌الزحمه مربیان طرح ملی حفظ قرآن كریم از هفته جاری آغاز شده است و به یاری خدا این كار تا پایان سال ادامه دارد.

وی تعداد تقریبی مربیانی كه حق‌الزحمه آن‌ها طی این مدت پرداخت نشده است را 300 نفر اعلام كرد و افزود: یكسری مشكلات در بحث پرداخت حق‌الزحمه مربیان وجود داشت و به‌همین دلیل روند پرداخت به تعویق افتاده بود.

بنا بر این گزارش، عكس‌العمل مسئولان اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس درباره این نقد و درخواست مربیان قرآن عكس‌العمل مناسب و به موقعی بود كه خود می‌تواند الگویی برای سایر مسئولان باشد تا زمانی كه نقدی بر عملكرد آنان وارد می‌شود به دنبال رفع نواقص و مشكلات برآیند.

انتهای پیام
captcha