حق دین‌داری امام(ره) بر جهانیان / فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نمی‌شود
کد خبر: 3950564
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

حق دین‌داری امام(ره) بر جهانیان / فریاد مرگ بر آمریکا خاموش نمی‌شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه اگر امام احیای تفکر دینی را در روزگارمان نداشت، بسیاری از ما از دین فاصله می‌گرفتیم، گفت: امام(ره) حق دین‌داری بر گردن جهانیان دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 10 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به همزمانی ایام‌الله دهه فجر امسال با میلاد حضرت فاطمه(س) و ولادت بنیانگزار جمهوری اسلامی، گفت: اگر امام احیای تفکر دینی را در روزگار ما نداشت، بسیاری از ما از دین فاصله می‌گرفتیم لذا امام(ره) حق دین‌داری بر گردن جهانیان دارد.

وی با بیان اینکه قرآن برای همه عرصه‌های زندگی از سیاست گرفته تا عبادت، حرف دارد، لزوم توجه به دستورات قرآن را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی افراد دین را تنزل داده و قرآن را نخوانده‌اند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه تغییرات حادث شده در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، تاثیری بر هدف انقلاب و نظام اسلامی ندارد، گفت: اما به هر حال تغییرات دیگر نقاط به دلیل کنش‌های آنان امکان دارد مطابق دستور الهی واکنش‌های ما را تغییر دهد.

امام جمعه شیراز در ادامه با ذکر این نکته که دهه مبارک فجر در تاریخ ایران و جهان بسیار تأثیرگذار بوده و هست، گفت: به یاری خدا هدف‌گذاری مسیر آغاز شده در دهه فجر ۴۲ سال قبل، به ظهور مهدی آل محمد(ص) منتهی می‌شود. این مسیر به حمدالله در طول ۴۲ سال با همت شما مردم خداخواه، خداجو و ایستاده پای کار ادامه یافت و برای هر روز و هر سالش مردم از خون خود مایه گذاشتند و بها پرداختند تا نام اسلام و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر افراشته بماند و همه زیر آن پرچم حق و عدل و ایمان، برای نه تنها کشور خودمان که برای همه بشریت امنیت، آزادی، حقیقت طلبی و بندگی خدا را به ارمغان ببریم.

وی با اشاره به آیات سوره فجر گفت: در آیات اول سوره فجر، خداوند قسم خورده که مسائل حقی را برایتان تبیین کند. از آیه ششم، بحثی در رابطه با تمدن‌هایی که در گذشته وجود داشته بیان کرده است.

آیت‌الله دژکام همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اینکه حرکت انقلاب تمدن‌سازی و شامل مراحل انقلاب، نظام، دولت، جامعه و نهایتا تمدن اسلامی است، اشاره کرد و گفت: اکنون و به فرمایش معظم‌له در ناحیه دوم یعنی نظام‌سازی اسلامی قرار داریم.

ساختار دولت‌ها متناسب با تمدن اسلامی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از گام دوم به سمت دولت‌سازی اسلامی حرکت می‌کنیم که طی آن کار سنگینی بر عهده همه است، گفت: ساختار دولت‌ها در درون کشور ما متناسب با تمدن رقیب است نه تمدن اسلامی، یعنی امروز حرف‌های خاتم انبیا و تفکر شاگردان مکتب پیامبر میدان‌داری نمی‌کند، ولو در دولت خودمان، نه اینکه افراد دولت نمی‌خواهند بلکه نیازمند ساختار جدید هستیم، در ساختارسازی و دولت اسلامی باید از قرآن و بیانات پیامبر و معصومین، درس بگیریم.

وی با بیان اینکه در دنیا، شهر بیش از ۲۰ میلیونی نیویورک را مثال می‌زنند، ولی ممکن است که به همانقدر که پیشرفته باشد، نقطه ضعف بزرگی هم باشد که نابودش کند، گفت: ما هنوز دوست داریم شهرهایمان را مثل آن‌ها(تمدن غرب) بسازیم؛ حال آنکه باید به جایی برسیم که آنان شهرهایشان را مثل ما بسازند.

آیت‌الله دژکام گفت: آن همه خون و جانبازی و ایثار برای یک هدف بوده که تمدنی بر پایه اسلام ایجاد کنیم اما شعار کلان‌شهرهای ما، شهر انسان محور است، یعنی شعار تمدن‌های اروپایی و آمریکایی.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به تاکید تمدن اروپایی و آمریکایی بر ساختن شهرهای انسان محور و با بیان اینکه کلمات وقتی ترجمه می‌شود ممکن است بار معنای خود را از دست بدهد، گفت: انسان محوری در غرب با آنچه ما می‌فهمیم متفاوت است، آن‌ها می‌گویند انسان‌محور در مقابل خدا محور. یعنی به جای خدا انسان پرستیده شود، این موضوع در غرب فلسفه و عقبه دارد.

وی تصریح کرد: اگر مبنای شهر انسان‌محور، انسان‌محوری مدنظر آنان باشد، ابتدا باید پیرامون آن بحث کنیم و بر این موضوع تمرکز کنیم که شهر خدامحور باشد یا انسان‌محور.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه قصد از طرح این مباحث، زود داوری کردن پیرامون شعار شهر انسان محور نیست، لزوم توجه به اهداف انقلاب، نظام و تمدن اسلامی در تعریف شعارها و اقدامات را یادآور شد و اهمیت طرح مباحثی پیرامون این موضوع را بیان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید براینکه باید فیلسوفان اسلامی در رابطه با شهر اسلامی نظریه داده و پس از بررسی و تحقیق، اقدام لازم را انجام داد تا به نتیجه مطلوب رسید، گفت: در زمینه شهرسازی باید اساس را بر این بگذاریم که قرار است شهری که می‌سازیم چگونه باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در طرح دیدگاه‌ها و تبیین اهداف باید قرآن را مدنظر قرار داد، گفت: ایرادهای شهرهایی که نابود شدند را خدا ذکر کرده، شهر به ظاهر خیلی زیبا و شیک و پیشرفته بود اما طاغوت‌ها آنجا میدان‌داری می‌کردند، شهر باید شهر عادل‌ها باشد، شهر بندگان خدا باشد، نه شهر سرکشان، واشنگتن و نیویورک امروز شهر سرکشان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: بایدن هم مشتی در دستکشی به ظاهر زیباست. لطمه‌هایی که از اوباما خوردیم فراموش نمی‌کنیم و ترامپ هم ظلم بزرگی کرد لذا فریاد مرگ بر آمریکای این مردم خاموش نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام در عین حال این نکته را یادآور شد: اگر دولت جدید آمریکا رفتارش را با ایران تغییر داد، می‌تواند از ایران هم انتظار داشته باشد، زیرا خدا و قرآن هم به این موضوع توصیه کرده است.

انتهای پیام
captcha