مادران شهدا شاهدانی بی‌ادعا و گنجینه‌های تاریخی هستند
کد خبر: 3950548
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

مادران شهدا شاهدانی بی‌ادعا و گنجینه‌های تاریخی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: مادران شهدا شاهدانی بی‌ادعا و گنجینه‌های تاریخی هستند که با خدا معامله کردند و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کرده و با تقدیم عزیزان خود از حضرت ام‌البنین‌(س) الگو گرفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، روز گذشته، نهم بهمن‌ماه به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان بیجار، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار بود که با نگاه به جایگاه و اهمیت ولایت، تفکر حسینی را ذره ذره در وجود فرزندانش نشاند و با تربیت فرزندان خود در مکتب سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و با الهام از مسیر خط سرخ شهادت در زنده نگه‌ داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نقش بسزایی داشته است.

وی حضرت ام‌البنین(س) را الگوی مادران شهدا در صبر و ولایت‌مداری دانست و افزود: مادران و همسران شهدا با تأسی از این بانوی بزرگ اسلام فرزندان خود را انقلابی و ولایت‌مدار تربیت و مشوق آنان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش‌های والا شدند، فرزندانی که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی در جامعه مطرح است، ذکر کرد: مادران شهدا شاهدانی بی‌ادعا و گنجینه‌های تاریخی هستند که با خدا معامله کردند و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کرده و با تقدیم عزیزان خود از حضرت ام‌البنین(س) الگو گرفتند.

وی بیان کرد: زنان، بویژه مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌های مهم و تاثیرگذاری را ایفا کرده و بسترساز فعایت‌های مهمی بوده‌اند و فرزندانی را تربیت کردند که در مبارزه با استکبار و طاغوت بدون هیچ گونه ترس و هراسی حتی از جان خود گذشتند.

نجفی یادآور شد: صبر، استقامت، شهامت و شجاعت مادران و همسران شهدا بود که باعث شد فرزندان برومند این کشور در چهار دهه گذشته و در حال حاضر در خط مقدم نبرد با دشمنان حاضر شوند و اجازه ندهند کوچکترین دست درازی به این آب و خاک صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha