رسالت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، فقرزدایی و توسعه اقتصادی است
کد خبر: 3950503
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

رسالت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، فقرزدایی و توسعه اقتصادی است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سیستان‌وبلوچستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجموعه‌های تحت حمایت آن مانند بنیاد برکت و بنیاد احسان در استان، یک رسالت اصلی دارند و آن توسعه اقتصادی، فقرزدایی و رفع محرومیت‌هاست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا راشکی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان امروز، پنجشنبه 9 بهمن‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجموعه‌های تحت حمایت آن مانند بنیاد برکت و بنیاد احسان در استان، فعالیت‌های برجسته‌ای دارند که هدف کلی آن، توسعه اقتصادی، فقرزدایی و رفع محرومیت‌هاست.

وی ادامه داد: مشارکت در راه‌اندازی و توسعه طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی، مدرسه سازی، ارائه خدمات سلامت و همچنین اشتغالزایی و کارآفرینی از جمله برنامه‌هایی است که در این ستاد و مجموعه‌های وابسته به آن، دنبال می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان بیان کرد: از جمله اقداماتی که این ستاد در استان تاکنون اجرا کرده است می‌توان به ساخت ۱۲۰ مدرسه، ۵۶ مسجد و۲۰ مرکز بهداشت در نقاط مختلف استان اشاره کرد؛ همچنین اجرای ۴۴ پروژه عمرانی در قالب حوزه علمیه، خانه عالم و خوابگاه و ساخت ۸۳۷ واحد مسکن محرومین نیز از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرای این ستاد، اظهار کرد: ساخت ۸۵ مدرسه، پنج مسجد و 79 مرکز بهداشت، اجرای ۱۸ پروژه راهسازی، اجرای ۲۸ پروژه آب‌رسانی، خرید ۱۵ دستگاه مینی‌بوس برای جابجایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و اجرای بیش از چهار هزار طرح اشتغال اجتماع محور از جمله برنامه‌های در حال اجرا توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سیستان و بلوچستان است.

راشکی در ادامه به فعالیت‌های قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه فعالیت‌های داوطلبانه جهادگران در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه را ساماندهی می‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده اخیر این قرارگاه در استان می‌توان به مبارزه با ویروس کرونا، راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، محلول ضدعفونی و تجهیز گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع ۴۵ هزار بسته‌ بهداشتی شامل ماسک ژل و محلول ضدعفونی و همچنین توزیع ۱۳ هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha