اعلام آمار قربانیان كرونا در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 3950361
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

اعلام آمار قربانیان كرونا در شهرستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه از ابتدای شیوع كرونا تاكنون سه هزار و 126 نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به كرونا جان خود را از دست داده‌اند، به تشریح آمار قربانیان به تفكیك شهرستان‌ها پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 8 بهمن‌ماه در استودیو سلامت فارس با اعلام جان باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرد.

وی، سه هزار و ۱۲۶ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را یك‌هزار و ۴۸۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۳۴ مورد مرودشت؛ ۱۲۳ مورد کازرون؛ ۷۵ مورد آباده؛ ۶۵ مورد داراب؛ ۵۱ مورد ممسنی؛ ۴۶ مورد کوار؛  ۴۴ مورد اقلید؛ ۴۲ مورد نی‌ریز؛ ۴۰ مورد استهبان؛ سپیدان و لامرد هر کدام ۳۸ مورد؛ ۳۳ مورد زرقان؛ ۳۲ مورد خرامه؛ فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۳۰ مورد؛ ۲۸ مورد خرم‌بید؛ رستم، پاسارگاد و ارسنجان هر کدام ۲۰ مورد؛ زرین‌دشت و سروستان هر کدام ۱۹ مورد؛ ۱۷ مورد بوانات؛ کوه چنار و بیضا هر کدام ۱۳ مورد؛ ۱۰ مورد مهر؛ ۶ مورد فراشبند؛ ۲ مورد بختگان و یک مورد سرچهان عنوان کرد و مابقی جان‌باختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

همتی بیان كرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۸۶ هزار و ۶۵۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۶ هزار و ۹۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷ هزار و ۸۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یك‌هزار و ۳۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۸ هزار و ۳۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۲ هزار و ۳۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی بیان كرد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی‌های خانوادگی الزامی است.

انتهای پیام
captcha