اجرای 2 هزار برنامه دهه فجر ویژه خانواده‌های شهدای و ایثارگران فارس
کد خبر: 3950340
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

اجرای 2 هزار برنامه دهه فجر ویژه خانواده‌های شهدای و ایثارگران فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از اجرای بیش از 2 هزار برنامه در سطح این استان همزمان با ایام‌الله دهه فجر ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد محمد‌ی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 8 بهمن‌ماه با بیان اینكه همزمان با دهه فجر امسال بیش از ٢ هزار برنامه در استان فارس اجرا می‌شود، گفت: تجدید میثاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس در نخستین روز از دهه مبارک فجر در گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سیاسی، دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران فجرآفرین با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس از جمله برنامه‌های بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در دهه فجر امسال است.

وی در عین حال یادآور شد: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، بخش قابل توجهی از برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد فضای مجازی برگزار می‌شود.

سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با بیان اینکه شعار محوری دهه فجر امسال، انقلاب اسلامی، بالندگی و مقتدر، چون کوه استوار انتخاب شده است، تصریح کرد: برگزاری مسابقه رالی تور فجر ویژه جانبازان قطع نخاعی، جشنواره ملی عکس ایثار، مسابقه فرهنگی با عنوان نوشته خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های شهدا و جانبازان، به ویژه برای بانوان جانباز، اجرای روایتگری انقلاب با حضور ۷۰ نفر از پیام‌آوران ایثار بخشی از این برنامه‌های بنیاد به‌مناسبت دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

وی بیان كرد: همچنین مراسم مهمانی لاله‌ها در روز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در بیش از یک‌هزار گلزار مطهر شهدای استان فارس نیز برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان ضمن گلباران مزار مطهر شهیدان، با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

محمدی همچنین به مسابقه کتابخوانی از کتاب پلنگ‌های کوهستان که روایتگر مبارزات مردم لارستان در سال ۴۲ است، اشاره و اعلام کرد: وقایع این کتاب در منطقه لارستان همسو با مبارزات امام راحل(ره) اتفاق می‌افتد که منجر به نبرد مسلحانه و شهادت ۱۴ نفر می‌شود.

انتهای پیام
captcha