راز ماندگاری فعالیت‌های قرآنی مردمی / برخی از مؤسسات تاب‌آوری مالی ندارند
کد خبر: 3949878
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
لاله افتخاری در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

راز ماندگاری فعالیت‌های قرآنی مردمی / برخی از مؤسسات تاب‌آوری مالی ندارند

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی ضمن پذیرش این نكته كه فعالیت‌های قرآنی بعضاً باید مردمی باشند، راز ماندگاری این فعالیت‌ها را وابسته نبودن به دولت‌ها و سیاست‌ها و همچنین استقلال در عمل دانست.

ارسالي صبح سه شنبه /// راز ماندگاری فعالیت‌های قرآنی مردمی، استقلال آن‌هاستلاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به چرایی هزینه برای فعالیت‌های قرآنی و دیدگاه برخی مبنی بر اینكه فعالیت‌های قرآنی باید مردمی باشد، گفت: بخشی از فعالیت‌ها مانند هیئت‌های مذهبی و مؤسسات قرآنی باید مردمی اداره شوند و اصولاً راز ماندگاری فعالیت‌های مردمی وابسته نبودن به دولت‌ها و سیاست‌ها است.

وی افزود:‌ در مواردی دیگر به‌‌ویژه در مباحث كلان یا مواقعی كه مشكلاتی مانند شیوع كرونا پیش می‌آید، برخی از مؤسسات قرآنی تاب‌آوری ندارند و همچنین رشته‌های علوم قرآنی، تدوین و تألیف كتب قرآنی و غیره نیاز است كه بودجه‌هایی برای نظام‌سازی این نوع فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.


بيشتر بخوانيد:


افتخاری تصریح کرد: همچنین برای پژوهش‌های كلان قرآنی، نیاز است تا بودجه‌هایی در نظر گرفته شود و نباید از نیاز اتحادیه‌های قرآنی كه كارهای شاخص انجام می‌دهند، غافل بود و باید به آنان بودجه‌ اختصاص داد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در ادامه به روند تخصیص بودجه‌های قرآنی طی سال‌های گذشته اشاره كرد و گفت: زمانی كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در كشور تشكیل شد و منشور توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسید، بودجه‌هایی تخصیص یافت تا به‌ عنوان ابزاری برای راه‌اندازی فعالیت‌های قرآنی و همچنین نظارت بر نوع فعالیت‌ها و هدایت آنان در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد و این شورا از این طریق بتواند به اهداف خود دست یابد. در آن سال‌ها پیگیری‌های خوبی از سوی فراكسیون قرآن و عترت مجلس انجام شد و بودجه‌های مناسبی هم در نظر گرفته و پرداخت شد اما سال‌های بعد دولت‌ها دیگر اهتمامی به این بودجه‌ها نداشتند به‌طوری كه امروز بودجه‌های قرآنی به حداقل رسیده است.

انتهای پیام
captcha