راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی در فارس / ذائقه عموم مردم را مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 3949631
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی در فارس / ذائقه عموم مردم را مدنظر قرار دهیم

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینكه مسئولیت كمیته دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر به‌ عهده این نهاد گذاشته شده است كه دانشگاه‌های مختلف استان در آن عضویت دارند، گفت: تلاش می‌كنیم تا قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی را با مشاركت دانشگاه‌های مختلف استان در طول سال فعال كنیم.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری نخستین نشست هماهنگی كمیته دانشجویی و دانشگاه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مختلف استان نظیر دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشكی، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی، دانشگاه هنر، بسیج دانشجویی و همچنین سازمان فضای مجازی سپاه فجر به‌ میزبانی جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

وی با یادآوری اینكه جهاددانشگاهی مسئولیت كمیته دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر در سطح استان فارس را به عهده دارد، افزود: در سال‌های گذشته روال این بوده است كه هر دانشگاهی به‌صورت خودجوش برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر را برگزار می‌كرد اما امسال با تشكیل این كمیته تلاش می‌كنیم تا برنامه‌های مشترك و منسجم را نه تنها در بستر دانشگاه‌ها و ویژه دانشجویان و دانشگاه بلكه برای اقشار مختلف مردم اجرا كنیم كه این كار را با همكاری سازمان فضای مجازی سپاه فجر انجام می‌دهیم و تلاش می‌كنیم تا ذائقه عموم مردم را مدنظر قرار دهیم.

بابایی اظهار كرد: یكی از مباحثی كه در نخستین جلسه كارگروه دانشگاهی مطرح شد این بود كه فعالیت‌های این كارگروه تنها به‌صورت مناسبتی نباشد بلكه در طول سال یك قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی با مشاركت دانشگاه‌های مختلف استان فعال باشد و از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها برای مباحث فرهنگی دانشجویی و همچنین سطح جامعه استفاده كنیم.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، مهم‌ترین مسئله را در انجام فعالیت‌های فرهنگی این كارگروه استفاده از ظرفیت دانشجویان برشمرد و گفت:  با توجه به شرایط كرونا باید تلاش كنیم تا استفاده مناسبی از بستر فضای مجازی در راستای اجرای برنامه‌های خود داشته باشیم ضمن اینكه این برنامه‌ها باید در شأن و جایگاه دانشگاه‌های استان اجرا شوند.

وی با تأكید بر اینكه ارتباط با سازمان فضای مجازی سپاه به‌منظور گسترش فعالیت‌های دهه فجر برای ذائقه عموم مردم انجام شده است، گفت: در كارگروه دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس تلاش می‌كنیم تا برنامه‌ها را به‌دو صورت عمومی و شاخص برگزار كنیم كه برنامه‌های شاخص برنامه‌هایی هستند كه به‌صورت ویژه برای این ایام در نظر گرفته شده‌اند و امیدواریم تا فردا بتوانیم این برنامه‌ها را اعلام كنیم.

بابایی با یادآوری اینكه برنامه‌های شاخص دهه فجر به‌صورت مشترك میان تمام دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: برنامه‌های عمومی كارگروه دانشگاهی ستاد دهه فجر توسط هر دانشگاهی به‌صورت مجزا اجرا می‌شود اما مخاطبان آن دانشجویان و آحاد جامعه هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین به همزمانی ایام‌الله دهه فجر امسال با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره كرد و گفت: به‌همین دلیل تلاش می‌كنیم تا برنامه‌ها را با محوریت نقش زنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در شرایط كنونی اجرا كنیم كه این مسئله را در قالب اجرای همایش و نشست‌ها انجام خواهیم داد.

وی با ذکر این نکته که برنامه‌هایی نیز به‌منظور بزرگداشت سالروز ولادت امام(ره) در 15 بهمن اجرا خواهیم کرد، گفت: یكی از مهم‌ترین مباحثی كه در برنامه‌های دهه فجر امسال هم در نظر خواهیم داشت، چهلمین سالگرد دفاع مقدس است كه برای این كار برنامه‌هایی جهت معرفی شهدای شاخص دانشگاهی استان و چهره‌های شاخص دانشگاهی در دوران دفاع مقدس خواهیم داشت.

بابایی اظهار كرد: برای اینكه تلاش كنیم تا فاصله میان نسل‌های مختلف انقلاب را كم كنیم، تلاش كردیم تا برنامه‌هایی به‌منظور خاطره‌گویی و تبیین خاطرات دوران انقلاب برای دانشجویان و نسل جوان داشته باشیم كه این كار را در قالب مستندات خاطره‌گویی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و در بستر فضای مجازی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینكه در راستای اجرای عدالت اجتماعی و برابری امكانات، تلاش می‌كنیم تا فعالیت‌های فرهنگی را به‌نحوی اجرا كنیم تا همه دانشجویان بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده كنند، گفت: به‌زودی شرح برنامه‌ها و فعالیت‌های كمیته دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان را اعلام خواهیم كرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در پایان گفت: در تمام این برنامه‌ها تلاش می‌كنیم تا از ظرفیت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استفاده كنیم تا بتوانیم بهترین اثربخشی را در قالب استفاده از ظرفیت نیروهای دانشجویی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha