آغاز به‌كار «توكاد» در فارس
کد خبر: 3949460
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

آغاز به‌كار «توكاد» در فارس

طی مراسمی از سامانه و پویش «توکاد» به منظور تأمین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان محروم در استان فارس رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم رونمایی از سامانه و پویش«توكاد» به‌ منظور تأمین وسایل كمک آموزشی دانش‌آموزان محروم در استان فارس عصر دیروز، 4 بهمن با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با بیان اینكه در ایام شیوع كرونا آموزش‌های دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی انجام می‌شود كه این مسئله نیاز به داشتن تجهیزات خاص دارد، گفت: در همین راستا تبلت و گوشی به‌عنوان نیاز اصلی دانش‌آموزان در امر آموزش مطرح شده است.

وی با تصریح اینكه در استان فارس تعدادی از دانش‌آموزان فاقد گوشی و تبلت یا ابزار کمک آموزشی بوده‌اند، گفت: البته در ایام شیوع كرونا تلاش‌های گسترده‌ای برای تأمین نیازمندی‌های دانش‌آموزان محروم شده است به‌طوری كه تا سی آذرماه، بیش از 10 هزار و پانصد گوشی و تبلت از سوی کمیته امداد، خیران آموزشی و ارگان‌ها و معلمان دلسوز فارسی تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

اسماعیلی همچنین به نیاز دانش‌آموزان عشایر هم اشاره و بیان کرد: یکی از گروه اصلی هدف ما در توزیع گوشی و تبلت، دانش‌آموزان مناطق عشایری است و با هماهنگی اموال تملیکی 300 گوشی و تبلت بین دانش‌آموزان عشایر توزیع شد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از همراهی‌های سپاه فجر در تأمین نیازهای دانش‌آموزان نیازمند اظهار كرد: خوشبختانه فرمانده سپاه فجر استان از همان ابتدا نقش این نهاد را در پیشبرد اهداف ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تسهیل‌گرانه دانسته و با در اختیار قرار دادن امکانات و سالن‌های ورزشی خود موجب شد امتحانات دانش‌آموزان به‌صورت مطلوب برگزار شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سند تحول بنیادین را نقشه راه و شناسنامه اموزش و پرورش می‌دانیم، افزود: در اداره آموزش و پرورش فارس بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی بر مبنای سند تحول بنیادین همکاری می‌کنند و همین باعث نزدیکی و بهره‌وری بیشتر در کارها بوده است.

انتهای پیام
captcha