ایران انقلابی؛ بزرگ‌ترین چالش آمریکایی‌ها
کد خبر: 3949179
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

ایران انقلابی؛ بزرگ‌ترین چالش آمریکایی‌ها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است، چراکه زیر شدیدترین فشارهای ظالمانه، همچنان ایستادگی می‌کند و به ابرقدرت جهانی تبدیل شده است.

ایران انقلابی، بزرگ‌ترین چالش آمریکایی‌ها

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ترامپ رفت، اما بایدن هم چالش‌هایی در چهار سال آینده دارد که ناتوانی جسمی، رقابت‌های درون حزبی آمریکا، اختلالات ذاتی در ساختار‌ها و نهادها، حرکت سریع جامعه در آمریکا به سوی دو قطب، اوج‌گیری تجزیه‌طلبی در آمریکا، همه‌گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی، وضعیت رو به افول آمریکا در سطح جهان و اَبَر چالشی به نام ایران انقلابی از آن جمله هستند.

وی ادامه داد: البته حماقت ترامپ در ترور حاج قاسم سلیمانی و بدعهدی‌های آمریکا دیوار بلند بی‌اعتمادی ملت ایران را به این دولت مستکبر بلندتر و قطورتر کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: با خروج گستاخانه آمریکا و بدعهدی اروپایی‌های مکار هرگونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم‌ها، ادعای دروغین و گزاف است؛ از این‌رو اول باید تحریم‌ها برداشته شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: تقویت جبهه جهانی مقاومت انقلاب اسلامی و سرعت گرفتن زوال صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه از دیگر مشکلات بایدن است.

وی در ادامه به تحریم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و آستان قدس رضوی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: انصافاً ما باید از این موفقیت‌هایی که ستاد فرمان در واکسن کرونا داشت تشکر کنیم چراکه فعالیت این نهاد خدمتگزار موجب عصبانیت سردمداران ایالت متحده شده است.

امام جمعه تبریز افزود: مؤسسه دانش‌بنیان برکت و دکتر مخبر به علت تولید دارو‌های استراتژیک سلامت‌محور و تست واکسن کرونا تحریم شدند؛ از این‌رو بنده هفته پیش حضوری به دفتر آقای مخبر رفتم و از طرف مردم آذربایجان از وی و تیم همراهش تشکر کردم.

حجت‌الاسلام‌آل‌هاشم با بیان اینکه از دو هفته پیش رزمایش‌های متفاوتی در بین نیرو‌های مسلح در حال برگزاری است گفت: بزرگترین رزمایش پهپادی رعد، رونمایی از شهر موشکی سپاه در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹، جزو این مانورهای مقتدرانه بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نوع رزمایش‌ها، تمرکز رزمایش‌ها، آثار راهبردی بلندمدت در بازدارندگی فعال با گذشت چندین سال از فشار حداکثری دشمنان و جنگ جهانی ترکیبی جبهه استکبار علیه ایران با وجود تحریم زیرساخت‌های دفاعی، جزو دستاورد‌های مهم این رزمایش‌ها بودد.

وی تأکید کرد: پیام رزمایش برخلاف دوگانه‌سازی‌های دشمنان با هدف تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم بود، چراکه معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار است و در سایه امنیت است که رونق اقتصادی و تولید و شکوفایی علمی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، گفت: اینگونه هزینه‌کرد‌ها از تحمیل هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند، چراکه برای مثال اگر دشمن به علت انفعال ما یک پالایشگاه را مورد هدف قرار دهد باید برای بازسازی آن چندین برابر هزینه کرد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته هوای پاک، افزود: بحران محیط زیست نه تنها به کشور ما مربوط است بلکه در سراسر جهان مطرح است و باید در مسائل زیست محیطی فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم به اهمیت محیط زیست پی ببرند.

وی به مشکلات اخیر از جمله استفاده از مازوت، قطعی برق و کمبود گاز اشاره کرد و گفت: مسئولان استان گفتند که این مشکلات فقط در آذربایجان‌شرقی نیست و یک موضوع سراسری است به همین علت بنده همه را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha