تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون «قرآن و عترت» / 4297 یزدی ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3948992
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون «قرآن و عترت» / 4297 یزدی ثبت‌نام کردند

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تمدید مهلت ثبت‌نام در نوزدهمین دوره آزمون سراسری «قرآن و عترت» تا 15بهمن خبر داد و گفت: تاکنون 4297 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون «قرآن و عترت» / 4297 یزدی ثبت‌نام کردندحسین دشتی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان اظهار کرد: این آزمون اوایل اسفندماه و به دلیل شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این آزمون بدون محدودیت سنی و قابل ثبت‌نام برای هر فرد در تمام رشته‌ها برگزار می‌شود یادآور شد: به برترین‌ها گواهینامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.
 
دشتی با اشاره به اینکه نوزدهمین آزمون قرآن و عترت در 14 رشته اعم از حفظ، مفاهیم و تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و سبک زندگی برگزار می‌شود؛ «حفظ و مفاهیم سوره بقره»، «حفظ و مفاهیم جزء ۳۰»، «حفظ و مفاهیم جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم»، «ترجمه و تفسیر سوره بقره»، «حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه»، «صحیفه سجادیه (دعای مکارم‌ الاخلاق)»، «آشنایی با سبک زندگی معصومان(ع)را از رشته‌های این آزمون اعلام کرد. 
 
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تمدید مهلت ثبت‌نام تا 15 بهمن خبر داد و گفت: قرآن‌آموزان برای حضور در آزمون می‌توانند به سامانه quranedu.ir مراجعه کنند.
 
دشتی با اشاره به اینکه تا ظهر روز چهارشنبه، یکم بهمن، 4297 نفر از این استان، در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، جایگاه استان یزد را پس از اصفهان، خراسان رضوی و قم دانست و گفت: باید به نسبت جمعیت تعداد ثبت‌نام کنندگان و رتبه هر استانی در این آزمون ارزیابی شود تا ضریب نفوذ آنلاین در بین شهروندان سنجیده شده و میزان گرایش مردم به رویدادهای قرآنی اعلام شود.
 
دشتی با اشاره به جوایز آزمون بیان کرد: مبلغ ده میلیون ریال بدون قرعه‌کشی به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی 100 و سه میلیون ریال به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی 90 اهدا می‌شود، همچنین در سایر رشته‌ها زیر 10 سال مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال و رشته‌های بالای 10 سال مبلغ یک میلیون ریال به قید قرعه پرداخت خواهد شد.
 
وی با اشاره به اختصاص جایزه ویژه استانی در رشته صحیفه سجادیه گفت: با توجه به اینکه امسال استان یزد نامزد پایتخت صحیفه سجادیه است، 100 جایزه ویژه رشته 4 صحیفه سجادیه در بخش‌های حفظ و ترجمه دعای مکارم‌الاخلاق و به قید قرعه به برترین‌ها اهدا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha