پیروزی در برابر کرونا نیازمند عزم همگانی است
کد خبر: 3948876
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

پیروزی در برابر کرونا نیازمند عزم همگانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری ایثارگری‌های مدافعان سلامت در ایام کرونا گفت: پیروزی مردم در مقابل این بحران نیازمند عزم جدی و همگانی تمامی افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسئولانه در رعایت اصول بهداشتی است.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول بهمن در دویست و پنجاهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 این دانشگاه از مردم خواست تا با خوادمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی نه تنها از خود، بلکه از مدافعان سلامت نیز حفاظت کنند و گفت: مجموعه سلامت در طول قریب به یک سال گذشته تاکنون شاهد ابتلا، بهبود و جان باختن بسیاری از افراد جامعه بوده و به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارایه داده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت و ایثارگری و فداکاری شبانه‌روزی مدافعان سلامت افزود: پیروزی مردم در مقابل این بحران نیازمند عزم جدی و همگانی تمامی افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسئولانه در رعایت اصول بهداشتی است.

لطفی در ادامه با اشاره به ورود موج جدید سرما به کشور، از مردم خواست تا با جدیت بیشتری از سرماخوردگی پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی ۲ متر، شست‌وشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست درباره فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا(مراکز ۱۶ ساعته) و خدمت‌رسانی به مراجعان، همچنین بازدیدهای تیم نظارت معاونت بهداشت دانشگاه در بحران کرونا گزارشی ارائه داد.

اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار و وضعیت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های فارس، به بیان روند خدمت‌رسانی در این زمینه پرداخت.

انتهای پیام
captcha