بحث و گفت‌وگوی علمی بین دانش‌آموزان رونق پیدا كند
کد خبر: 3948140
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

بحث و گفت‌وگوی علمی بین دانش‌آموزان رونق پیدا كند

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینكه باید بحث و گفت‌وگوی علمی بین دانش‌آموزان رونق پیدا کند، بر لزوم هدایت دانش‌آموزان به سمت استقلال فکری تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 27 دی‌ماه در جمع افتخارآفرینان پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان با تأکید بر لزوم  پژوهش‌محور شدن آموزش‌ها گفت: امروزه پژوهشگران ما به دنبال حامیان مالی هستند و در پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش باید تغییر نگرش مدیران تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش و پژوهش به وجود آید.

وی افزود: باید بحث و گفت‌وگوی علمی بین دانش‌آموزان رونق پیدا کند و تیم‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف ادبیات، نجوم، زیست‌شناسی و در تمام رشته‌ها تشکیل شود تا با تشکیل جلسات متعدد علمی و گروه‌ها و نشست‌هایی که همه آن‌ها بتوانند با هم گفت‌وگو کنند.

دستغیب بیان كرد: آموزش و پرورش باید بتواند از نتایج نشست‌ها و انجمن‌های علمی دانش‌آموزان استفاده کند تا بتوانیم شاهد روحیه پرسشگری، شادابی و امید در دانش‌آموزان باشیم.

وی همچنین بر لزوم هدایت دانش‌آموزان به سمت استقلال فکری تأكید كرد و گفت: دانش‌آموزان باید در جهت حل مشکلات علمی، فرهنگی جامعه تلاش کنند و باید امیدوار باشیم پژوهشسراهای ما به‌عنوان آغاز کننده علم و پژوهش در آموزش و پرورش و به‌دنبال آن در دانشگاه هستند باعث تغییر نگاه به پژوهش شوند.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، رسالت آموزش و پرورش را  شناسایی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و ارتقای شایستگی‌ها آن‌ها دانست و گفت: در واقع پژوهشسراها مکانی است که ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای دانایی‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آن‌ها فراهم می‌کند و دانش‌آموزان بر اساس توانمندی‌ها و علایقشان می‌توانند رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha