شهری با وضعیت قرمز و نارنجی در فارس نداریم
کد خبر: 3947621
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

شهری با وضعیت قرمز و نارنجی در فارس نداریم

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا با بیان اینكه در حال حاضر تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در سطح استان به صفر رسیده است،‌ گفت: هم‌اكنون وضعیت ۱۹ شهر استان فارس در مواجهه با بیماری کرونا آبی و ۱۷ شهر زرد است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی بیماری کرونا امروز، 24 دی‌ماه در جلسه با هیئت رئیسه اتاق اصناف  استان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهر شیراز با بیان اینكه هم‌اكنون وضعیت ۱۹ شهر استان فارس در مواجهه با بیماری کرونا آبی و ۱۷ شهر زرد است، گفت: در حال حاضر تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در سطح استان به صفر  و درصد مثبت شدن تست‌های کرونا  به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش  بهبودی  ۹۷ درصدی مبتلایان به کرونا در فارس تصریح کرد: اکنون ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی افراد مبتلا به بیماری کرونا به زیر ۲۰ درصد رسیده که این نتیجه مثبت حاصل همکاری خوب اصناف است.

قاسم‌پور همچنین به همراهی اصناف از ابتدای شیوع ویروس کرونا و نقش مهم و موثر اصناف در برهه‌های مختلف تاریخ کشورمان اشاره كرد و گفت: اصناف در طول مدت زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی و مقابل با تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا و استکبار و اخیراً مواجهه  ۱۰ ماهه با بیماری کرونا  با همراهی خودجوش و داوطلبانه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ سلامت جامعه  پیش‌قدم بودند.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی بیماری کرونا، از زمان پاندمی کرونا، اصناف به‌رغم مشکلات و فشارها و آسیب‌هایی که این بیماری به کسب و کارهای آن‌ها تحمیل کرده است، برای حفظ و  حراست از جان مردم در همراهی با اجرای محدودیت‌ها پیشگام بودند.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونا از نوروز سال جاری تاکنون گفت: همراهی و همکاری مردم به‌ویژه اصناف  و بازاریان استان و شهر شیراز با  اجرای محدودیت‌های کرونایی از جمله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت مشروط برخی از مشاغل تا ساعت ۱۸، طرح  جامع مقابله با کرونا و طرح شهیدسلیمانی منجر به این شد که این استان نسبت به سایر استان‌ها در درگیری با بیماری کرونا  وضعیت بهتری داشته باشد.

قاسم‌پور با تأکید بر نقش اثرگذار اصناف از جمله در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های کرونایی تصریح کرد: اصناف بار دیگر باید با همراهی در اجرای مصوبات استانی کرونا برای حفظ شرایط فعلی از ورود شهرهای استان در آستانه نوروز سال ۱۴۰۰ به رنگ‌بندی قرمز و نارنجی جلوگیری کنند، چرا که ورود به شرایط قرمز و نارنجی منجر به تعطیلی اجباری بخشی از گروه‌های شغلی و صنفی می‌شود.

معاون استاندار فارس همچنین از واگذاری، نظارت و بازرسی و اجرای مصوبات کرونایی به بازرسان از مجموعه اصناف خبر داد و بار دیگر  بر اجرای کامل مصوبات حمایتی و تسهیلاتی دولت به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تأکید کرد و گفت: مجموعه اداری و دولتی و بانک‌ها موظف به اجرای مصوبات حمایتی کرونایی دولت هستند و سامانه ۱۱۱(سامد) برای دریافت گزارش‌ها و شکایت‌ها نسبت به عملکرد در مسیر اجرای مصوبات کرونایی دولت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha