۳۰ درصد خراسان شمالی فاقد پوشش شبکه اینترنت است
کد خبر: 3947249
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

۳۰ درصد خراسان شمالی فاقد پوشش شبکه اینترنت است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ۳۰ درصد استان فاقد پوشش شبکه اینترنت است، گفت: در نقطه مرزی خراسان شمالی در برخی از روستا‌ها در سال تحصیلی جدید، برخی از دانش آموزان هنوز دست به کتابشان نزده‌اند که این نشان از شکاف آموزشی در کشور است.

اتصال مدارس به اینترنت؛ دردی از دردهای دانش آموزان کم نکردهمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد استان فاقد پوشش شبکه اینترنت است، گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری، بسیاری از نقاط استان حتی دریافت تلفن همراه را ندارند و همین مسئله در کنار پوشش اینترنت معظل بزرگی است.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر عدالت آموزشی وجود ندارد، افزود: شکاف آموزشی بسیار زیاد است و این در حالی است که در آموزش و پرورش عدالت آموزشی مدنظر قرار دارد، در حال حاضر ضعیف‌ترین دانش آموزان به سختی تحصیل می‌کنند و از طرفی بسیاری از آنان به دلیل مشکلات ترک تحصیل می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه اتصال مدارس کشور به اینترنت در حال حاضر کارآیی لازم را نداشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس کشور به علت شیوع کرونا مدارس کشور تعطیل هستند، اتصال مدارس به اینترنت در شرایط فعلی دردی از دردهای دانش آموزان کم نکرده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر طرح الزام دولت به رایگان کردن اینترنت شاد برای معلمان و خرید یک میلیون تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم، اظهار کرد: در نقطه مرزی خراسان شمالی در برخی از روستاها در سال تحصیلی جدید، برخی از دانش آموزان هنوز دست به کتابشان نزده‌اند و با معلمی ارتباط نگرفتند که این نشان از شکاف آموزشی در کشور است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیام رسان‌های داخلی دیگر کشورها را بررسی کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر فرزندانمان را در فضای مجازی رها کرده‌ایم و هیچگونه برنامه‌ای برای آنان نداریم که آسیب بزرگی به جامعه وارد می‌کند و برگرداندن نسل جوان به مسیر صحیح را دشوار می‌کند.

وی با تأکید براینکه اپلیکیشن شاد ایرادات بسیاری را دارد، افزود: باید ایرادهای این اپلیکیشن هرچه زودتر رفع شود و از طرفی شرایط برای دسترسی دانش‌آموزان به تبلت و اینترنت فراهم شود که این مهم مستلزم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر است و باید وظایف هر دستگاه به خوبی مشخص شود.

 

انتهای پیام
captcha