وضعیت کرونا در ۶ شهر کردستان آبی شد
کد خبر: 3947006
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

وضعیت کرونا در ۶ شهر کردستان آبی شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مناطق آبی به مفهوم خطر کم بوده و در حال حاضر ۶ شهر کردستان از لحاظ کرونا در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: وضعیت فعلی استان غیر از شهرهای سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد که زرد هستند مابقی شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: وضعیت آبی به مفهوم بی‌خطر بودن نیست بلکه به معنای خطر کم است و باید هم استانی‌ها توجه کنند که خطر کرونا هنوز وجود دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: مناطق آبی به مفهوم خطر کم بوده است و در حال حاضر وضعیت شش شهر استان در شرایط بهتری قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت اصناف و ممنوعیت تردد شبانه و بین‌شهری در مناطق آبی، ذکر کرد: قسمت عمدی از اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را می‌توانند آغاز ‌کنند تا زمانی که تمام شهرها به وضعیت آبی نرسند ستاد کرونا تابع شرایط زرد است.

قادری بیان کرد: حساسیت بدنی زنان در دوران بارداری با سایر دوران زندگی متفاوت است و این افراد در این ایام نیازمند مراقبت بیشتری هستند، که تحقق این امر مستلزم خود مراقبتی و همچنین مراقبت همراهانش در طول این مدت است.

وی با اشاره به اینکه خانم‌های باردار از نظر ابتلا به بیماری کرونا و فرم شدید بیماری، نسبت به سایر بالغین همسن در معرض خطر بیشتری نیستند، افزود: در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از مادر به جنین یا در حین زایمان در دسترس نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: زنان باردار اطلاعات خود را در زمینه بیماری کرونا از منابع معتبر کسب کنند و از ورود به اماکن شلوغ به خصوص فضای بسته و بدون تهویه مناسب خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha