پیش‌بینی استقبال ۱۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس از طرح ملی «بشارت»
کد خبر: 3946794
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

پیش‌بینی استقبال ۱۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس از طرح ملی «بشارت»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ثبت‌نام طرح ملی «بشارت» از هفته اول آذر آغاز شده است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز فارس در این طرح مشارکت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم با توجه به فضای موجود ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در این طرح شرکت کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، امروز، 21 دی‌ در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز و در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: ثبت‌نام طرح ملی «بشارت» كه مربوط به حفظ جزء 30 قرآن كریم ویژه دانش‌آموزان است از هفته اول آذرماه سال آغاز شده و تا پایان دی‌ ادامه دارد.

وی زمان برگزاری آزمون این طرح را اردیبهشت‌ماه سال آینده و از طریق سایت همگام اعلام كرد و افزود: البته برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این طرح تنها به سایت همگام اكتفا نمی‌كنیم و به‌صورت دستی هم از متقاضیان ثبت‌نام به عمل می‌آوریم.

بانشی اظهار كرد: سال گذشته بیش از 150 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در این طرح مشاركت كردند و پیش‌بینی می‌كنیم امسال هم با توجه به فضای موجود قریب 150 تا 170 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در این طرح شركت كنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از 13 دی‌ماه سال گذشته كه رژیم ظالم و تروریست آمریکا اقدام به ترور شهید سلیمانی کرد، فضای فرهنگی ما در کشور تحت تأثیر این رویداد قرار گرفت و مخصوصاً آموزش و پرورش برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را در این رابطه به‌صورت خودجوش در سراسر مدارس كشور اجرا كرد.

وی با بیان اینكه در استان فارس هزاران برنامه محتوایی از طریق فضاهای مجازی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان بدین مناسبت اجرا شده است، گفت: در طول یكسال گذشته آنچه كه رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان مكتب سلیمانی یاد كردند، به بهترین شكل ممكن در مدارس فارس آشكار شده است و این قضیه توانسته تأثیرات فرهنگی خوبی از خود به جا گذارد.

بانشی به برگزاری جشنواره ملی علمدار در این رابطه كه به میزبانی استان كرمان برگزار شده بود، اشاره كرد و گفت: استان فارس در این جشنواره از نظر تعداد حضور در جشنواره و با مشاركت 7 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان و كیفیت كار حائز رتبه نخست كشور شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در ایام كرونا یكسری فعالیت‌های نشاط آور دانش‌آموزان كه به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، تعطیل شد، گفت: در این راستا نگرانی از بابت شیوع افسردگی و خمودگی در میان دانش‌آموزان داشتیم لذا فعالیت‌های متعددی را در حوزه‌های مشاوره‌ای با محوریت محتواسازی و برنامه‌سازی تعریف و تدوین كردیم که توانست بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های دانش آموزان را از نظر مشاوره‌ای و نیازهای روحی و روانی مرتفع کند تا دانش‌آموزان بتوانند این ایام را بهتر و مناسب‌تر سپری کنند.

وی همچنین به برگزاری جشنواره ملی معلمان هنرمند به میزبانی شیراز اشاره كرد و گفت: جشنواره مذكور این امکان را می‌دهد که بتوانیم بهره‌برداری خوبی از قابلیت‌های فرهنگی و هنری معلمان داشته باشیم و زمینه بروز و ظهور هنر در آموزش و پرورش و مدارس را فراهم می‌كند.

بانشی یادآور شد: آنچه كه باعث شد استان فارس میزبان جشنواره معلمان هنرمند باشد، سه ویژگی و فاكتور بوده است؛ یكی پیشینه فرهنگی و هنری قوی استان فارس است و شاهد مثال زیبای آن آرامگاه حافظ و سعدی است که نماد و نشان شخصیت‌های متعالی و درخشان ما در دنیاست و فردا هم در جوار آرامگاه حافظ به‌عنوان یکی از سمبل‌های استان این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین قابلیت گسترده معلمان در حوزه‌های هنری و فرهنگی و توانمندی حوزه ستادی اداره‌کل در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که نیاز به آمادگی و اجرای قوی دارند را از دیگر ویژگی‌های ذكر شده برشمرد.

انتهای پیام
captcha