جمع‌آوری ۱۱۷ سند دفاع مقدس در اردبیل
کد خبر: 3946766
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

جمع‌آوری ۱۱۷ سند دفاع مقدس در اردبیل

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۱۷ سند دفاع مقدس توسط این مجموعه جمع‌آوری شده و ۵ کتاب تاریخ شفاهی نیز تولید کرده‌ایم.

جمع‌آوری ۱۱۷ سند دفاع مقدس در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۲۰ دی‌ماه در جلسه نقد و بررسی کتاب «نوک کانال ماهی» در اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر طبق تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده، ۱۱۷ سند دفاع مقدس توسط این مجموعه جمع‌آوری شده و ۵ کتاب تاریخ شفاهی نیز تولید کرده‌ایم که محوریت آن‌ها نقش رزمندگان در عملیات‌های مختلف هشت سال جنگ دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام یافته در این زمینه نیز اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های اساسی برداشته و عملیات‌هایی همچون بیت‌المقدس، آزادی سوسنگرد و مرصاد را برای نسل‌های امروزی بازخوانی کنیم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدای والامقامی هستیم که با گذشت از جان و مال و خود درس فداکاری و ایثار و شجاعت را به ما آموختند و خانواده‌های شهدا را برای ما الگویی ابدی قرار دادند که صبر و مقاومت را برای ما دیکته کرده‌اند.

واحد ادامه داد: کتاب «نوک کانال ماهی» و رویداد‌های مطرح شده در کتاب باید با بهره‌گیری از ظرفیت رزمندگان دفاع مقدس و نیز مسئولان بررسی شود تا بتوانیم با برگزاری جلسات نقد کتاب‌های پژوهشی قبل از چاپ نهایی تمام ضعف و موانع را برداشته و بدون هیچ مشکلی آن را چاپ کنیم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و نیز شهید سلیمانی اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای والامقام کشورمان برای همیشه در دل‌ها زنده باقی بماند و در این زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

انتهای پیام
captcha