بصیرت‌افزایی محور اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه باشد
کد خبر: 3946490
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

بصیرت‌افزایی محور اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه باشد

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: شناخت حضرت زهرا(س) سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند و در این راستا بصیرت‌افزایی و شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید محور اصلی برنامه‌ها و سوگواری ایام فاطمیه باشد.

ئالا شهسواری، مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر محوریت قرار دادن بصیرت‌افزایی و شناخت حضرت فاطمه(س) در ایام فاطمیه اظهار کرد: شناخت حضرت زهرا(س) سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند و در این راستا بصیرت‌افزایی و شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید محور اصلی برنامه‌ها و سوگواری ایام فاطمیه باشد.

وی با تأکید بر معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک انسان برجسته به نسل جوان افزود: ایام فاطمیه فرصتی برای معرفی این شخصیت بزرگوار اسلام به عنوان الگویی کامل برای سایر بانوان جامعه بوده است تا با الگوگیری از سیره و روش ایشان بهترین زندگی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) می‌توان به همسرداری، دانش و آگاهی، معرفت‌شناسی و دین‌شناسی وی اشاره کرد که این ویژگی‌ها می‌تواند الگوی خوب و مناسبی برای دوستداران آن حضرت باشد.

وی با بیان جایگاه و اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اعلام کرد: برای حفظ و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان باید بیش از پیش از سیره و منش حضرت زهرا(س) پیروی کرد.

شهسواری به ارادت مردم استان کردستان به جایگاه اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: در این راستا هر ساله در ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های متنوعی با حضور عزاداران این بانوی بزرگ اسلام در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌های تجمعی و گردهمایی در این ایام وجود ندارد، افزود: بر این اساس باید با بهره‌گیری از فضای مجازی بتوانیم گام مهمی در راستای معرفی حضرت زهرا(س) به افراد جامعه برداریم.

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و یک پنجم ظرفیت در مهدیه سنندج خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌های این ایام بیشتر به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری مراسم ایام فاطمیه در مهدیه سنندج، حضور بانوان هیئات مذهبی و اعضای ستاد نهضت تبلیغ در مزار شهدا، سخنرانی و مدیحه‌سرایی، برگزاری برنامه تعزیه‌خوانی در مراسم سالروز سوگواری حضرت فاطمه(س)، برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده امور بانوان در ایام فاطمیه در سطح استان کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha