ریشه‌های قوی اقتصادی امنیت را پایدار می‌کند
کد خبر: 3946178
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴

ریشه‌های قوی اقتصادی امنیت را پایدار می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ریشه‌های قوی اقتصادی و فرهنگی، امنیت را پایدار می‌کند و اگر نتوانیم موضوعات اقتصادی و فرهنگی خود را تقویت کنیم، زحمات سیاسی و امنیتی که برای عراق کشیده شده، ناپایدار خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، ۱۷ دی‌ماه در جلسه ویژه منطقه آزاد قصرشیرین که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: استان کرمانشاه حق بزرگی بر گردن جمهوری اسلامی دارد و مردم این استان با تمام توان در استقرار امنیت قبل از جنگ و در دفاع از کشور در دوران جنگ نقشی بسزا داشتند که باید این فداکاری‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه برای جهش اقتصادی کشور منطقه مهمی است، افزود: اگر نتوانیم موضوعات اقتصادی و فرهنگی خود را تقویت کنیم، زحمات سیاسی و امنیتی که برای عراق کشیده شده، ناپایدار خواهد بود و ریشه‌های قوی اقتصادی و فرهنگی امنیت را پایدار می‌کند.

رضایی تصریح کرد: توسعه استان کرمانشاه نه تنها برای مردم این منطقه، بلکه برای پیوستگی ۲ ملت ایران و عراق بسیار مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در چشم‌انداز ۱۴۰۴، یک کمربند طلایی تعریف شده بود که از افغانستان به ایران، از ایران به عراق و از عراق به سوریه متصل می‌شد، گفت: در تحلیل‌های سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ پیش‌بینی شده بود که تحولات آینده در این چند کشور باشد.

وی افزود: آن زمان پیش‌بینی شد که به‌دلیل نقش تأثیرگذار این کمربند، تمام روابط و ارتباطات بین‌الملل تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و اتفاقات و حوادث مهم جهان طی ۱۶ سال گذشته تأیید‌کننده این پیش‌بینی بود.

رضایی افزود: تمام حوادث در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته در این منطقه رخ داده؛ حمله به افغانستان، مسائل عراق، سوریه، کویت و لبنان از این جمله است. این کمربند مرز چین را به مدیترانه وصل می‌کند و کوتاهترین فاصله محسوب می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چنانچه راه‌آهن کرمانشاه به دمشق برسد، مسیر بسیار کوتاهی ایجاد می‌شود، افزود: استان کرمانشاه ظرفیت مهمی برای جهش اقتصادی کشور است.

رضایی با اشاره به اینکه به کرمانشاه و توسعه آن توجه می‌شود، گفت: حداکثر تلاش برای منطقه آزاد قصرشیرین انجام می‌شود. استان کرمانشاه از نظر شاخص‌های مختلف پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم به ایده‌ای که رسیدن کرمانشاه به سرپل کمربند طلایی است، برسیم تا شاهد رسیدن منطقه به جایگاه واقعی خود باشیم.

انتهای پیام
captcha