پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت
کد خبر: 3945530
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت

پیکر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی پس از تشییع در تهران، مشهد و قم، امروز، 15 دی‌ماه پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله‎العظمی نوری همدانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آرام گرفت.

ارسال// آغاز مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در قمبه گزارش ایکنا از قم، سحرگاه امروز، 15 دی‌ماه مراسم وداع با پیکر استاد برجسته حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله ‌اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نائب رئیس جامعه مدرسین، علما، اساتید، شاگردان، طلاب و مردم متدین قم با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی قدس قم آغاز شد.

این مراسم که همراه با مدیحه‌سرایی و عزاداری بود و پایان آن تا ساعت 9 اعلام شده بود ولی تا ساعت 9:30 در مصلی ادامه داشت که بعد از این مراسم، پیکر آیت‌الله مصباح یزدی بر دوش مردم قرار گرفت و از مصلی قدس به سمت حرم حضرت معصومه(س) در حال حرکت است.

بر اساس این گزارش، پیکر این عالم ربانی بعد از تشییع و طواف دور مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) در جوار این بانوی کرامت و در کنار قبر استاد خود آیت الله العظمی بهجت دفن خواهد شد.

پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آرام گرفت

پیکر مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی پس از تشییع در تهران، مشهد و قم، امروز، 15 دی‌ماه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آرام گرفت.

در مراسم تشییع آیت‌الله مصباح یزدی خیابان‌های مصلای قدس قم منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مملو از جمعیت بود در حالی که برای حضور مردم هیچ دعوتی نشده بود و این حضور به‌صورت خودجوش بود؛ این حضور به‌گونه‌ای بود که در کوچه‌های اطراف خیابان شهدا و آیت‌الله مرعشی و بهار جای خالی مشاهده نمی‌شد.

مردم انقلابی قم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، دوشادوش علما،‌ شخصیت‌های طراز اول حوزه علمیه، اساتید و طلاب با حضور گسترده خود، پیکر آیت‌الله مصباح یزدی را با سر دادن شعارهای «یا زهرا، یا حسین، عبد خدا نزد خدا می‌رود و...» را از مصلای قدس تا حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) بدرقه کردند.

پیکر پاک این فقیه صمدانی بعد از اقامه نماز از سوی آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در جوار قبر آیت‌الله العظمی بهجت در این بارگاه نورانی و ملکوتی آرام گرفت.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری به دلیل بیماری در عصر روز ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹در بیمارستان‌ بقیه الله تهران به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha