رفتار خداگونه حاج قاسم اجازه توهین به اسیر داعشی را نمی‌داد
کد خبر: 3944353
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵

رفتار خداگونه حاج قاسم اجازه توهین به اسیر داعشی را نمی‌داد

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رفتارهای حاج قاسم خارج از برخوردهای نظامی بود، توضیح داد: این سردار بزرگ حتی با دشمن خود نیز خداگونه برخورد می‌کرد به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌داد نسبت به یک اسیر داعشی توهین صورت بگیرد.

رفتار خداگونه حاج قاسم اجازه توهین به اسیر داعشی را نمی‌دادسردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: حضور همه اقشار با هر سلیقه‌ای در تشییع‌ جنازه میلیونی سردار شهید سلیمانی نشان از این دارد که مردم ما سردار را به خوبی می‌شناختند چرا که مردمی بودن و مردمی زندگی کردن ویژگی شاخص او بود.

وی افزود: شهید سلیمانی فردی مخلص بود و دنبال به نتیجه رساندن کارهایش نبود بلکه تنها هدف او رضایت خداوند بود و از این‌رو خداوند او را در به ثمر رساندن فعالیت‌هایش یاری می‌کرد.

فرجی با اشاره به رمز موفقیت این سردار بزرگ، بیان کرد: حاج قاسم برای پیشبرد اقداماتش از تجهیزات و امکانات خاصی استفاده نمی‌کرد بلکه با افراد مخلصی که تربیت کرده بود در اقداماتش موفق می‌شد، عمل یارانش همچون خودش مخلصانه و ولایی بود و آنچه را که در نظر رهبر معظم انقلاب می‌گذشت اجرایی می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به وصیت‌ سردار سلیمانی مبنی بر نوشتن عبارت «سرباز وطن» بر روی سنگ مزارش، یادآور شد: حاج قاسم واقعاً سرباز وطن بود، درجاتی که به او اعطا می‌شد برای او اهمیتی نداشت و ذره‌ای این عناوین در خدمتش تأثیرگذار نبود به طوری که نه سرعتی در کارها به او می‌داد و نه او را از کار بازمی‌داشت بلکه تنها هدف او این بود که خواست خداوند و ولایت را در جهت حفاظت از مردم اجرا کند.

فرجی ابراز کرد: سردار سلیمانی قائل به ارزش انسان‌ها و انسانیت بود و برایش فرقی نداشت دین و سلیقه افراد چیست، زمانی که در شمال عراق حضور داشت و از مردم آنجا که در ادیان متفرق هستند، دفاع می‌کرد برایش فرقی نداشت که آن‌ها سنی، شیعه، ایزیدی، شافعی و یا  مسیحی هستند و همین مردمی بودن او را محبوب دل‌ها گرداند.

وی ادامه داد: آنچه که همه از سردار می‌دانند «مرد میدان بودن» است او هیچ‌وقت پشت میز نشین نبود در مقابله با دشمن و داعش سعی می‌کرد بی‌واسطه و با مشاهده موقعیت‌ها و برآوردهای خودش عملیات‌ها را پیش ببرد.

فرجی با اشاره به ارادت سردار سلیمانی به اهل‌بیت به‌خصوص حضرت زهرا(س)، بیان کرد: تدین او به واقع تبلور پیدا کرده بود، آیات قرآن و نهج‌البلاغه را تنها نمی‌خواند بلکه آن‌ها را به عمل درآورده بود، حضور مشتاقانه مردم در تشییع او و اینکه حتی تعدادی جان خود را در این مراسم از دست دادند به دلیل عشق به کسی بود که با تمام وجودش عمرش را در خدمت‌رسانی برای آن‌ها صرف کرده بود، سردار دریافته بود که هرکس به حق‌الناس رسیدگی کند حق‌الله هم به او خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اخلاص در وجود شهید سلیمانی به عمل تبدیل شده بود، گفت: خانواده شهید مدافع حرمی را پیدا نمی‌کنیم که سردار با آن‌ها دیدار نکرده باشد، او زمانی که در سالگرد عملیات مرصاد در همدان حضور پیدا کرد با 16 خانواده شهیدان مدافع حرم استان دیدار کرد و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت، مشکلات یک‌یک آن‌ها را می‌شنید و تمام آن را رفع ‌کرد.

فرجی افزود: حاج قاسم در زمان حضور در همدان اصرار داشت تمام خانواده‌های شهدای مدافع حرم را ببیند حتی افرادی که نسبتی با شهید داشت را مورد احترام قرار می‌داد و با آن‌ها هم عکس سلفی می‌گرفت، عقیده او این بود که مردم ما بهترین مردم دنیا هستند.

این مدافع حرم با بیان اینکه رفتارهای حاج قاسم خارج از برخوردهای نظامی بود، توضیح داد: این سردار بزرگ حتی با دشمن خود نیز خداگونه برخورد می‌کرد به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌داد نسبت به یک اسیر داعشی توهینی صورت بگیرد.

فرجی با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌ریزی‌ کرده بود که پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی پله‌پله اهداف خود را علیه جمهوری اسلامی دنبال کند، گفت: در تاریخ صدساله اخیر، آمریکایی‌ها هیچ‌گاه اقدام به چنین کار احمقانه‌ای نکرده بودند که به‌صورت مستقیم مقابل جمهوری اسلامی بایستند اما این اتفاق در دوران ریاست جمهوری ترامپ به شکل مفتضحانه‌ای رقم خورد که امیدواریم به‌زودی این فرد به زباله‌دان تاریخ بپیوندد.

وی تصریح کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی در اولین جایی که تشییع بزرگ مردمی صورت گرفت بغداد بود، بغدادی که در طول صدسال گذشته چنین جمعیت و جریانی در خود ندیده بود و این اتفاق افتخارآمیز آمریکایی‌ها را در بهت فرو برد.

فرجی با بیان اینکه سردار سلیمانی در زمان حیات خود برای مردم ایران و منطقه و حتی دنیا امنیت به ارمغان آورد، بیان کرد: ملاحظات امنیتی مانع از آن است که دستاوردهایی که سردار داشته به‌طور واضح اعلام شود اما قطعاً خون شهید سلیمانی در پیشبرد اهدافی که در زمان حیات آن‌ها را دنبال می‌کرد اثراتی بیشتر خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ابراز کرد: شخصیت و عملکرد سردار سلیمانی فردی همچون پوتین را رام کرده و او را نیز به سوریه آورد که موجب شد بسیاری از تجهیزات و حتی ارتش خود را در اختیار حاج قاسم قرار دهد و همسو با ایران علیه داعش بجنگد، روسیه‌ای که بسیار معامله‌گر است و به‌راحتی به دیگران خدمات نمی‌دهد، اما سردار دل‌ها کاری کرد او در مقابلش سر تعظیم فرود آورد.

انتهای پیام
captcha