اعلام جدول پخش تلاوت‌های مسابقات سراسری قرآن / ۲۰ آذر؛ استان فارس
کد خبر: 3938635
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

اعلام جدول پخش تلاوت‌های مسابقات سراسری قرآن / ۲۰ آذر؛ استان فارس

جدول پخش تلاوت‌های متسابقان چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در بخش آقایان از شبکه قرآن سیما پخش شد که تلاوت متسابقان فارس در روز ۲۰ آذرماه پخش می‌شود.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه شیوع كرونا موجب تغییر شیوه اجرای چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن شد، اظهار کرد: مسابقات قرآن مانند روال هر سال در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت مجزا برگزار شد.

وی افزود: مرحله كشوری این دوره از مسابقات در بخش آقایان به‌صورت ضبط تلاوت‌ها در مركز صدا و سیمای فارس استان فارس در روز شنبه، 17 آبان‌ماه و در بخش بانوان نیز همزمان با سراسر كشور و ویدئوكنفرانس در روز جمعه، 23 آبان‌ماه برگزار شد.

جلالی با یادآوری اینكه با توجه به شیوه برگزاری مرحله كشوری مسابقات كه به‌صورت برخط برگزار شد، نتایج مسابقات نیز سه روز بعد از مسابقات اعلام شد،‌ گفت: هنوز نتایج مسابقات بخش آقایان باقی مانده است كه پس از ضبط تلاوت‌ها به مركز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران ارسال شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف فارس با بیان اینكه به‌منظور داوری این مرحله از مسابقات در بخش آقایان، تلاوت‌ها از شبكه قرآن سیما پخش خواهد شد، افزود: در این راستا جدولی برای پخش تلاوت‌های متسابقان سراسر كشور اعلام شده است كه طبق این جدول آغاز پخش از ساعت 19 تا 23:30 روز 15 آذرماه با پخش تلاوت متسابقان استان‌های اصفهان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایلام خواهد بود.

وی با تصریح اینكه در برخی روزها ساعت پخش تلاوت‌ها از شبكه قرآن متفاوت است، گفت: از ساعت 19 تا 23:30 روز 16 آذرماه نیز تلاوت متسابقان استان خراسان رضوی و از ساعت 19 تا 23:30 روز 17 آذرماه تلاوت متسابقان خوزستان، خراسان جنوبی، اردبیل و البرز پخش خواهد شد.

جلالی با بیان اینكه از ساعت 19 تا 23:30 روز 18 آذرماه نیز تلاوت متسابقان استان‌های قم، زنجان و كهگیلویه و بویراحمد و در ساعت 19 تا 23:30 روز 19 آذرماه نیز تلاوت متسابقان استان تهران به روی آنتن می‌رود، افزود: در 2 روز پایانی زمان پخش تلاوت‌ها متفاوت می‌شود به‌طوری كه در روز 20 آذرماه در نوبت اول و از ساعت 13 تا 17 تلاوت متسابقان استان‌های كردستان، لرستان، كرمانشاه، خراسان شمالی، مركزی و چهارمحال بختیاری پخش می‌شود.

وی اظهار كرد: تلاوت متسابقان استان فارس در ساعت 19 تا 23:30 روز 20 آذرماه همراه با تلاوت متسابقان استان‌های مازندران، گلستان و سمنان پخش خواهد شد. در ساعت 8 تا 11:45 صبح روز 21 آذرماه تلاوت متسابقان استان‌های گیلان، قزوین و آذربایجان شرقی و در ساعت 13 تا 17 همین روز نیز تلاوت متسابقان استان‌های یزد، همدان، كرمان و هرمزگان پخش می‌شود.

جلالی زمان برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات را ساعت 19:30 تا 21:30 روز 21 آذرماه جاری اعلام كرد و افزود: هنگام پخش تلاوت‌ها از شبكه قرآن، اساتید و داوران حضور داشته و تلاوت‌ها را داوری می‌كنند.

انتهای پیام
captcha