نقش دانش و تلاش متخصصان بیهوشی در درمان بیماران كرونا
کد خبر: 3938113
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

نقش دانش و تلاش متخصصان بیهوشی در درمان بیماران كرونا

این روزها که تمامی کادر درمان برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، نام یک گروه کمتر از سایر سفیدپوشان سلامت به گوش می‌رسد، سفیدپوشانی که دوشادوش سایر متخصصان با به‌کارگیری تخصص و مهارت خود، جانی تازه به نفس‌ های به شماره افتاده بیماران کرونایی می‌بخشند؛ سفیدپوشانی که نام رشته تخصصی‌شان «بیهوشی» است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز محمدحسین اقبالی، مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 آذرماه گفت: گروه بیهوشی از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، همگام با سایر کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه از بیماران حاد کرونایی مراقبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات تنفسی یکی از مهم‌‌ترین مسائل بیماران مبتلا به کرونا است که در موارد حاد می‌‌تواند منجر به مرگ بیمار شود، اضافه کرد: با توجه به بروز علائم و مشکلات تنفسی در مبتلایان، متخصصان بیهوشی از بدو ورود بیمار به مراکز درمانی در تمامی مراحل بیمار را همراهی کرده و وضعیت تنفسی و هوشیاری او را تحت نظارت و مراقبت قرار می‌‌دهند.

اقبالی افزود: در حال حاضر متخصصان بیهوشی و دستیاران این رشته، مراقبت‌های درمانی بیماران کووید نیازمند به عمل جراحی در اتاق‌های عمل را بر عهده دارند و فوق تخصص‌های ICU این رشته نیز به‌صورت شبانه‌روزی در چهار ICU کووید دانشگاه و چندین ICU در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در حال خدمت هستند.

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به تلاش‌‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمان در راه نجات جان هموطنان، این روزها را سرشار از خاطرات تلخ و شیرین برشمرد که در کارنامه نظام سلامت همواره به یادگار می‌ماند.

وی، درگذشت تعدادی از اساتید و مدافعان سلامت را از خاطرات تلخ و بهبودی کامل بیماران مبتلا به کرونا را از خاطرات شیرین این روزها عنوان کرد.

اقبالی با اظهار امیدواری برای پایان شیوع بیماری کووید۱۹ و بازگشت آرامش به جامعه، گفت: نتایج توجه به آموزش تخصصی از سال‌‌های پیش تاکنون، امروز در بحران کرونا بیش از هر زمان به کمک جامعه آمده است و جامعه علمی را در ادامه مسیر تخصصی شدن پزشکی مصمم‌‌تر کرده است تا علاوه بر توسعه آموزش تخصصی بیهوشی، همان‌طور که تاکنون به تکنیک‌‌های روز دنیا در حوزه بیهوشی دست پیدا کرده‌ایم، همچنان در این حوزه پیشتاز باشیم و تجربه‌های گرانقدری که در مدت بحران کرونا به دست آمده را در قالب مستندات علمی در دنیا ارایه کنیم.

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با قدردانی از تلاش‌های خالصانه فعالان حوزه بیهوشی که همپای سایر مدافعان سلامت در یک قدمی ویروس کرونا برای تداوم نفس‌‌های به شماره افتاده بیماران کرونایی تلاش می‌کنند، افزود: در این روزهای سخت نبرد با کرونا که آوازه مسئولیت‌پذیری و نوع‌دوستی سپیدپوشان کادر بهداشت و درمان در سراسر جهان پیچیده است، اهمیت دانش و تلاش‌‌های با ارزش و سرنوشت‌ساز متخصصان بیهوشی در نجات جان انسان‌‌ها، بیش از هر زمان بر همه آشکار شده است.

انتهای پیام
captcha