سبك ارائه قرآن به جامعه را تغییر دهیم / برپایی جشنواره «قرآن شیرین»
کد خبر: 3938003
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

سبك ارائه قرآن به جامعه را تغییر دهیم / برپایی جشنواره «قرآن شیرین»

مدیر گروه قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس با بیان اینكه در بحث فعالیت‌های قرآنی انس عمومی مردم با قرآن مورد غفلت واقع شده است، گفت: باید تغییر سبك ارائه قرآن داشته باشیم، اگر سبك ما در این زمینه كارآمد بود، در طول 40 سال گذشته وضعیت جامعه این نبود كه قرآن اینقدر در جامعه مهجور باشد و مردم با آن مأنوس نباشند، پس باید برای ارائه قرآن به جامعه تغییر سبك دهیم.

سیدمصطفی موسوی، مدیر گروه قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری سلسله جلسات تخصصی «قرآن شیرین» در بستری فضای مجازی اسكای روم خبر داد و گفت: در بحث فعالیت‌های قرآنی به این نتیجه رسیدیم در طی 40 سال گذشته با یك نقطه خلأ بزرگ مواجه هستیم هرچند كارهای عظیمی در این زمینه اعم از تربیت قاریان و حافظان، مسابقات قرآن كریم، كرسی‌های تلاوت و غیره انجام شده است.

وی، این نقطه خلأ جدی را كه بسیار مغفول مانده است را انس عمومی مردم با قرآن دانست و افزود: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می‌كنیم حتی برخی از دانشجویان هم نمی‌توانند از روی قرآن صحیح بخوانند و یك روخوانی صحیح داشته باشند، چه برسد به اینكه با مفاهیم آن آشنایی داشته باشند.

موسوی با بیان اینكه این نكته را به‌عنوان بزرگترین مسئله در حوزه قرآنی شناسایی كردیم، گفت: به‌عنوان راه حل باید تغییر سبك ارائه قرآن داشته باشیم، اگر سبك ما در این زمینه كارآمد بود، در طول 40 سال گذشته وضعیت جامعه این نبود كه قرآن اینقدر در جامعه مهجور باشد و مردم با آن مأنوس نباشند، پس باید برای ارائه قرآن به جامعه تغییر سبك دهیم.

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس ادامه داد: برای رفع این مسئله سلسله جلسات تخصصی به نام «قرآن شیرین» را راه‌اندازی كردیم و در گام نخست آن یك آسیب‌شناسی از وضعیت موجود انجام دادیم كه این جلسه در روز چهارشنبه، 5 آذرماه برگزار شد و جلسه دوم آن هم به ارائه راهكارها در این زمینه اختصاص دارد كه اساتید آن می‌گویند با كمك ابزار هنر و رسانه می‌توان در این زمینه كارهای جدیدی انجام داد.

وی با تأكید بر اینكه باید قرآن را شیرین و جذاب به مردم معرفی كنیم، گفت: در این سلسله جلسات مردم به ارائه راهكارهایی در این زمینه می‌پردازند.

موسوی همچنین از راه‌اندازی جشنواره قرآنی «قرآن شیرین» در راستای این قضیه در آینده نزدیك خبر داد و گفت: مبنای این جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای و ایده‌های جدید در حوزه قرآنی است كه از ایده‌های برتر و مناسب در این جشنواره حمایت می‌شود تا بتوانند به تولید محصول برسند.

انتهای پیام
captcha