اهتمام ویژه دستگاه قضا برای مقابله با گران‌فروشی و احتکار در فارس
کد خبر: 3937821
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

اهتمام ویژه دستگاه قضا برای مقابله با گران‌فروشی و احتکار در فارس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از اهتمام ویژه دادستانی استان در لبيك به منويات رهبر معظم انقلاب برای مقابله با گران‌فروشی‌های کلان و احتکار کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مركز فارس امروز، ٨ آذر در جمع خبرنگاران از اهتمام ویژه دادستانی استان برای مقابله با گران‌فروشی‌های کلان و احتکار کالاهای اساسی خبر داد و گفت: بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مسئولان به حوزه گرانی کالاهای اساسی، در استان فارس با مشارکت فرمانده سپاه فجر فارس در این باره ورود کردیم.

وی به برگزاری دو جلسه کاربردی ویدئو کنفرانسی با حضور تمام فرماندهان سپاه، مسئولان صمت، اصناف و دادستان‌های استان فارس اشاره و افزود: دستورات ٢٠ گانه‌ای در خصوص تشدید نظارت و مقابله ها و هم ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا تصویب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس بیان کرد: نظارت بر توزیع فرآورده‌های دامی یکی دیگر از برنامه‌های دادستانی است که در دستور اجرا قرار گرفته است.

آسیابی اظهار كرد: بیشترین همکاری ما در موضوع بازرسی از اماکن نگهداری و احتکار کالاهای اساسی است که در این زمینه یکی از معاونین مامور صدور دستورات قضایی لازم و همکاری با ضابطین در راستای کشف این اقلام و بازرسی این اماکن بسته شده است.

وی با بیان اینكه رسیدگی به عمده پرونده‌هایی که در این باره تشکیل می‌شود، بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است، گفت: دادستانی مرکز استان در بحث کشف همکاری لازم با نهادها و دستگاههای متولی دارد. همچنین در مواردی مانند گران‌فروشی و احتکار، اگر به‌صورت عمده و کلان باشد و به لحاظ اینکه اخلال در  نظام اقتصادی محسوب می‌شود، دادگستری ورود خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha