كرونا باز هم انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی استان‌ها را به تعویق انداخت
کد خبر: 3935980
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

كرونا باز هم انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی استان‌ها را به تعویق انداخت

طبق ماده ۲۳ اساسنامه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به دلیل شرایط شیوع کرونا باز هم انتخابات اتحادیه استان‌ها به تعویق افتاد و تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.

نزدیک به دو سال است كه از تشكیل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآن و عترت در استان‌ها از جمله استان فارس می‌گذرد و طبق اساسنامه‌ این اتحادیه قاعدتاً انتخابات هیئت مدیره باید هر دو سال یک بار برگزار شود، اما شرایط شیوع كرونا مانع از انجام این اقدام شد.

شیوع كرونا كه در تمام بخش‌های مختلف كشور اثر مستقیم گذاشته، بر روند فعالیت‌های قرآنی هم تأثیر بسزایی داشته است، به‌طوری كه بسیاری از فعالیت‌های حضوری تشكل‌های قرآنی تعطیل و مجازی برگزار می‌شوند.

طی ماه‌های اخیر خبرگزاری ایكنا، اخبار متعددی درباره زمان برگزاری انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی در استان‌ها منتشر كرد كه در آخرین مصاحبه‌ به نقل از مدیرعامل كنونی اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس تصمیم بر آن شد تا انتخابات در آبان‌ماه به‌صورت مجازی برگزار شود. البته وی انتقاداتی نیز از تلاش وزارت ارشاد بر روند این انتخابات داشت.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا،‌ از تعویق دوباره این انتخابات خبر داد و افزود: طبق ماده 23 اساسنامه اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور برگزاری این انتخابات تا پایان سال جاری به تعویق افتاد و قطعاً این انتخابات تا پایان امسال برگزار نخواهد شد.

وی افزود: پیش از این بنا بود كه انتخابات در پایان آبان‌ ماه جاری برگزار شود، اما براساس اعلامی كه از سوی اتحادیه تشكل‌های قرآنی طبق ماده 23 اساسنامه شد، ما هم این انتخابات را برگزار نخواهیم كرد.

اسلامی تأكید كرد:‌ بر این اساس تمام هیئت مدیره و مدیران عامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت استان‌ها می‌توانند تا زمان انتخاب هیئت مدیره جدید همچنان به فعالیت خود در این كسوت ادامه دهند.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس همچنین در پاسخ به اینكه آیا مشكل دخالت وزارت ارشاد در این انتخابات حل شده است، تصریح کرد: این مشكل وجود دارد و فعلاً فقط زمان برگزاری انتخابات به دلیل شرایط شیوع كرونا به تعویق افتاده است.

انتهای پیام
captcha