ابتلای 114 هزار نفر از مردم فارس به كرونا تاكنون
کد خبر: 3934938
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

ابتلای 114 هزار نفر از مردم فارس به كرونا تاكنون

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شمار مبتلایان به كروناویروس از ابتدا تاكنون را 114 هزار و 153 نفر اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 23 آبان‌ماه در استودیو سلامت این دانشگاه، آخرین گزارش‌های مربوط به کروناویروس در فارس را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد و از افزایش آمار نمونه‌گیری‌های مربوط به شناسایی این بیماری به ۴۲۳ هزار و ۷۳۴ مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

وی، بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۱۴ هزار و ۱۵۳ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۹۷ هزار و ۴۰۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با اشاره به بستری دو هزار و پنج بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۳۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی همچنین با ابراز تأسف از جان باختن ۲۸ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، بیان کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به یك‌هزار و ۸۷۴ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با این هشدار که حضور در میهمانی و تجمعات و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست‌وشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز جدی بگیرند.

انتهای پیام
captcha