حل مشکل تولید، نیازمند دور زدن خود تحریمی است
کد خبر: 3934437
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

حل مشکل تولید، نیازمند دور زدن خود تحریمی است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه امروز تولید نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برای حل مشکلات تولید نیازمند دور زدن خودتحریمی‌ها هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز، 20 آبان‌ماه در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت كه در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به موانع و مشکلات سد راه تولید گفت: امروز تولید نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است و تولیدگران باید اطمینان داشته باشند که مسئولان موانع را از جلوی پای آن‌ها بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه مطالب شورای گفت‌وگو و تصمیمات آن باید ضمانت اجرایی از سوی دستگاه‌ها بیابد، افزود: برخی مسائل در استان قابل حل است و مجمع نمایندگان فارس نیز ظرفیت بسیار خوبی  برای پیگیری مسائل در مرکز است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به ریشه‌های مشکلات تولید نیز گفت: امروز برای رونق تولید نیازمند دور زدن خود تحریمی‌ها هستیم چراکه مکانیزم‌های بسته و انحصاری و سرشار از موانع علاوه بر اینکه بسیار ناپسند و ناشایست است، نمی‌تواند در شرایط فعلی راهگشای تولید باشد.

عزیزی با انتقاد از تمرکزگرایی بیان کرد: چه دلیلی دارد که در این شرایط مسائل در تهران متمرکز باشد در حالی که در استان بهتر می‌توان به حل و فصل آن دست یازید.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: متأسفانه ما یک کشور تمرکزگرا هستیم و کمتر حاضریم اختیارات را به استان‌ها واگذار کنیم حتی این رویه در استان‌ها نیز نسبت به شهرستان‌ها وجود دارد.

وی خواستار استفاده حداکثری دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مجمع نمایندگان فارس شد و گفت: توجه ویژه به مزیت‌های استان فارس، ضمانت اجرایی در تصمیمات و رفع موانع تولید، شاخص‌هایی است که همه باید دنبال کنیم تا فارس را به جایگاه اصلی خود برسانیم؛ استانی که می‌تواند جنوب کشور را اداره کند.

عزیزی با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت جمعی همه مسئولان استان در حل مشکلات تولید اظهار كرد: مجمع نمایندگان استان فارس حامی بخش خصوصی به‌صورت ویژه است چراکه اصرار داریم کشور باید با بخش خصوصی و سرمایه‌گذار اداره شده و بخش‌های نظارتی نیز وظایف خود را بهصورت دقیق انجام دهند.

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حوزه قانون‌گذاری نیز هر کجا نیاز به همکاری است مجمع آماده است تا با همه ظرفیت‌های خود در رفع موانع تولید تلاش کند.

انتهای پیام
captcha