عنوان «شهید» به تابلوهای معابر سیدان باز می‌گردد
کد خبر: 3934315
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
جوابیه شورای شهر سیدان به گزارش ایكنا:

عنوان «شهید» به تابلوهای معابر سیدان باز می‌گردد

شورای شهر سیدان پاسخی به گزارش ایكنا مبنی بر حذف كلمه شهید از معابر شهری ارسال كرد كه در آن اعلام شده است نسبت به تعویض این تابلوها و رفع این نقیصه اقدام خواهد شد.

تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، مملو از حماسه‌آفرینی دلاورمردانی است كه هر كدام به سهم خویش حماسه‌های جانانه‌ای در دفاع از این مرز و بوم و ارزش‌های اسلامی آفریده‌اند و تبدیل به  تاریخ پر افتخار برای این دیار شده‌اند. امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد این بزرگ‌مردان كمترین كاری است كه باید برای پاسخ به آن همه ایثار و حماسه انجام داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید در این راه نامگذاری خیابان‌ها، معابر شهری و روستایی به نام شهدا در دستور كار مسئولان قرار گرفت و به ویژه پس از پایان دوران دفاع مقدس با قوت بیشتری دنبال شد، اما اخیراً در برخی از شهرهای استان فارس شاهد تحركاتی جهت حذف كلمه «شهید» در تابلوهای معابر شهری هستیم.

در تاریخ 21  تیر سال جاری گزارشی تحت عنوان «حذف كلمه شهید از معابر شهری سیدان» بر روی خروجی ایكنا قرار گرفت كه در آن از حذف كلمه شهید از تابلوهای معابر این شهر انتقاد شده بود. پس از كش و قوس‌های فراوان و عكس‌‌العمل‌های مختلف مسئولان و مردم این شهر و با گذشت چند ماه از این گزارش، شورای شهر سیدان به ریاست ابراهیم سجادیان جوابیه‌ای برای این گزارش به ایكنا ارسال كرد كه در ادامه می‌خوانیم:

«با سلام و ادب و احترام

در خصوص نامگذاری معابر باید به عرض برسانم که کار نامگذاری در شورای نامگذاری طی چند جلسه بررسی شده و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از طرفی بعضی از نام‌ها تغییر پیدا کرده و بر اساس دستورالعمل اقدام شده است.

از طرفی با توجه به اینکه شکل و شمایل بعضی از تابلوها مناسب و شایسته نبود، شهرداری اقدام به تهیه تابلوها بر اساس استاندارد و با کیفیت مطلوب نموده و ا‌ن‌شاءالله ظرف مدت چند روز آینده در صورتی که مشکلات و موانعی از نظر مالی و سایر موضوعات پیش نیاید نسبت به اصلاح و نصب تابلوها اقدام خواهد شد».

شنیده‌ها حاكی از آن است كه دادستان شهرستان مرودشت نسبت به حذف كلمه «شهید» از تابلوهای معابر شهری عكس‌العمل نشان داده است، لذا امیدواریم كه در آینده نزدیک بتوانیم خبر تعویض و اصلاح این تابلوها در این شهر را بر روی خروجی ایكنا ارسال كنیم.

انتهای پیام
captcha