تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، جوانان را در توسعه كشور یاری می‌دهد
کد خبر: 3932528
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، جوانان را در توسعه كشور یاری می‌دهد

استاندار فارس با اشاره به اهمیت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز گفت: بیان و روایت دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن و تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌هایی كه در آن زمان انجام شد، به‌عنوان یك ذخیره معنوی برای ملت ایران می‌تواند امروز به كار جوانانی بیاید كه در سر سودای توسعه و تعالی نظام و كشور دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 11 آبان‌ماه در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «فانوس» گفت: جشنواره «فانوس» راهی برای روایت لحظات حماسی و ارزشمند دفاع مقدس است. دفاعی كه در این روزها و طی 40 سال گذشته همواره دشمنان و معاندین به دنبال این بودند كه آن را به‌عنوان جنگی توسعه طلبانه از طرف جمهوری اسلامی بیان كنند.

وی افزود: به یقین انسان‌های فهمیده و با درایت و حق‌بین و حق‌طلبان می‌دانند كه جنگی كه بر ما تحمیل شد، در واقع دفاع قهرمانانه و جانانه‌ای بود كه از طرف این ملت و فرزندان رشید آن صورت گرفت.

رحیمی بیان كرد: دفاع در قالب دفاع از میهن و ارزش‌های انسانی و اسلامی در هر قاموس و فرهنگی پسندیده است، به ویژه دفاع از ناموس و میهن و سرزمین و اگر در كنار آن دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات هم حضور داشته باشد، می‌تواند ماندگار و همیشگی باشد.

استاندار فارس با بیان اینكه تحریف دفاع مقدس هنوز هم در دستور كار معاندین است، گفت: علی‌رغم اینكه زمانه و بیان واقعیت‌ها از طرف كسانی كه در دفاع مقدس حضور داشتند، توانست معاندین را معترف كند به اینكه متجاوزین كسان دیگر بودند و مدافعین ما بوده‌ایم اما هنوز هم گمان می‌كنند می‌توانند افرادی كه در آن ایام حضور داشتند را اغفال كنند و ذهن آنان را به سمت و سویی سوق دهند كه دفاع مقدس را جنگ اعلام كنند و قطعاً بر این مبناست كه نیاز است تا بگوییم ما مدافعین ارزش‌های انسانی، اسلامی و ملی بوده‌ایم.

وی، برگزاری جشنواره ملی «فانوس» را تلاشی در این راستا عنوان كرد و گفت:‌ دفاع مقدس دارای ارزش‌های ماندگاری همچون ایثار و شهادت، نوع‌دوستی و ولایت‌پذیری و بیان این ارزش‌ها با زبان هنر اثرگذارتر و ماندگارتر خواهد بود.

استاندار فارس اظهار كرد: بیان و روایت دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن و تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌هایی كه در آن زمان انجام شد، به‌عنوان یك ذخیره معنوی برای ملت ایران می‌تواند امروز به كار جوانانی بیاید كه در سر سودای توسعه و تعالی نظام و كشور دارند و قطعاً كار هنرمندان می‌تواند تا عمق جان آنان اثرگذار باشد.

رحیمی تأكید كرد: بیان هنرمندانه و اثرگذار دوران دفاع مقدس در قالب مباحث مختلف از جمله فیلم و سریال، موسیقی، نقاشی، عكاسی، رمان و داستان می‌تواند یك یادگار بسیار ارزشمندی برای این دوران پر درخشش نظام باشد و قطعاً امروز با پیشرفت تكنولوژی و گرایش به سمت رسانه‌های تصویری و عمومی این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند اثرگذاری بیشتری به خصوص در میان نسل جدید داشته باشد.

وی یادآور شد: در هر صورت بیان این مطالب و برگزاری این جشنواره در شهری كه مفتخر به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) بوده و مدفن بیش از 14 هزار و 600 شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس همچون شهید سلطانی، اسكندری و غیره است، می‌تواند راهی برای تبیین این حقایق به نسل جدید باشد.

انتهای پیام
captcha